1

Onderwerp: Hoe maakt men een 'bolletjestaart' ?

Helloooooo,

Ik heb vandaag in het topic 'taarten naar elkaar versturen' (iets in die trant..) een aantal taarten voorbij zien komen die opgebouwd waren uit bolletjes. Gemaakt van fondant/marsepein? Geen idee.

Hoe maak ik zo'n prachtig bouwwerk wat ongetwijfeld een enorm (pokke) werk zal zijn?

Hoop wat van jullie te horen!

2 Laatst bewerkt door DebbyDaniel (02-11-2012 22:41)

Re: Hoe maakt men een 'bolletjestaart' ?

Ik heb mijn inspiratie van Iris (volgens mij) en hij is op zich niet heel moeilijk hoor.

Ik heb hem al vaak gemaakt en toevallig net weer (Shrek toi toi toi).

Het enige is dat je er een mal voor nodig hebt (of je moet alle balletjes zelf draaien en dát is wél veel werk).

Een pearl mold dus:
http://esjoie.files.wordpress.com/2010/12/plain-beads2.jpg?w=870

En verder gewoon, taartje bakken, vullen en afsmeren en direct op de botercreme (de 1:1) kun je dan de bolletjes gaan plakken.

Een rij (of meer bij een hogere taart) per kleur en op de zijkant gaat dat heel makkelijk (is de zelfde omtrek). Bovenop wordt een beetje passen en meten, maar met rust komt alles goed.

Succes !

Super bedankt! Ik dacht al... draaien ze die bolletjes allemaal zelf?!

Waar vind ik zo'n fantastische mold?

4 Laatst bewerkt door DebbyDaniel (03-11-2012 00:17)

Deze is van First Impressions, verkrijgbaar bij DLT:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/sili … -3291.html

Maar ik heb de witte van de foto. Weet alleen niet welk merk dat is, want ik heb hem van iemand hier overgenomen.

Edit: die van mij is van Alphabeth Moulds en het heet daar 'beads' (zo kun je het vinden via google).

Maar ze werken beiden hetzelfde.

5

Ik ben nu wel heel benieuwd hoe ik dit voor me moet zien...

Ik heb de mould van First Impressions gisteren ontvangen en ga hem morgen uit proberen! Ik ben benieuwd!!