1

Onderwerp: probleem met bakken van cake/bisquit

hoi ik gebruik altijd de mix die je bij welkoop kunt kopen voor het bakken van mijn taarten. maar nu was de verpakking verandert maar het merk nogsteed shet zelfde alleen had ik een taart gebakken volgens het pak voor 22cm heb ik van alles een kwart van de hoeveelheid er bij gedaan om zo meer te maken en een grotere vorm te kunnen vullen.

maar ik dus de taart gebakken haal hem er uit en na het afkoelen heb ik hem door gesneden ik voelde al dat hij niet goed was door dat ik met moeite door de taart heen kwam. hij was hardig met veel luchtbelgaten niet zacht maar net een hardige grove spons. dus ik nog maals een gebakken en weer!!!

wat heb ik fout gedaan? ik doe het gewoon volgens het pak. vorige keer had ik het ook aleens met de mix van hier. :grr:

heeft iemand anders dit ook aleens gehad?

2

Re: probleem met bakken van cake/bisquit

Mix je lang genoeg door? Ik heb dat ook weleens gehad, de structuur is dan gelig en als een harde spons. Bij mij kwam het door het mixen....ik had haast en dacht 'ach voor deze ene keer....dus niet'.

3

Re: probleem met bakken van cake/bisquit

Nee gewoon lang genoeg maar ik zal volgende keer wel langer doen om te kijken oof dat werkt