1

Onderwerp: Gevraagd : recept vd allerlekkerste chocoladetaart

Ik ben op zoek naar een recept van de allerlekkerste chocoladetaart met vulling.

Ik kreeg van de week dit mailtje van een vriendin

Ik heb samen met collega's een weddenschap afgesloten, iedereen  1 x dit jaar moet een chocolade taart maken. En nu ben ik bijna aan de beurt.
Een collega van mij heeft een fantastische en heerlijke taart gemaakt. Het word heel erg moeilijk om hem te overtreffen, maar ik ga het toch proberen.
Weet jij een geweldig recept?

Nou maak ik wel taarten, maar chocoladetaarten, heb ik nog nooit gemaakt ( en ik hou niet zo van chocoladetaarten). Ik wil heel graag helpen. Heb verschillende recepten op het forum gelezen. Maar ik wil graag van jullie weten, wat jullie de lekkerste vinden.

Alvast bedankt.
Gr. Heidi

2 Laatst bewerkt door Faytjoe (03-11-2012 09:15)

Re: Gevraagd : recept vd allerlekkerste chocoladetaart

Ik heb laatst een (vond ik zelf) hele lekkere chocoladetaart gemaakt, ik zal het recept even opzoeken :)

Gevonden! Ik heb het chocoladecakerecept van Laura Vitale (hele leuke Amerikaanse internetkok) waarvan je het recept op internet vind. Als ik het me goed herinner bak je de cake in twee bakvormen. Dan snijd je een van die lagen door midden. Dan doe je tussen een van die lagen witte chocoladeganache (100 gr witte chocolade en 50 ml room). Tussen de andere laag doe je melkchocolade ganache (100gr melkchocolade en 50 ml room) dan als je ze op elkaar hebt gestapeld smeer je de pure chocoladeganache(200 gr pure chocolade en 100ml room) er overheen totdat het glad is. Met 50gr witte chocolade in een spuitzakje kan je dan nog mooie versieringen maken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en ik vond de cake in ieder geval lekker!

3

Re: Gevraagd : recept vd allerlekkerste chocoladetaart

Dank je wel, ik ga ven google'en.