1

Onderwerp: pompoen cupcakjes

Het kan omdat het herfst is, het kan omdat het halloween is.
Mij maakt het niet uit, ik had zin om cupcakjes te maken en ik vond de pompoenetjes er bovenop erg leuk. Ook weer leuk om het boetseren wat te oefenen :)

http://i49.tinypic.com/54ynvt.jpg

http://i45.tinypic.com/34seywk.jpg

Het zijn trouwens vanille-pompoencupcakjes met een honing botercream. We hadden nog 2 pompoenen staan en het was leuk wat te experimenteren, dus ik heb een pompoen geslacht en wat van de rasp door het beslag gedaan.

Kunst zit hem in kleine dingen ^^

2

Re: pompoen cupcakjes

Wat gezellig en je smaakcombinatie klinkt ook erg herfstig. Maakt me eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe dat nou eigenlijk smaakt.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Hmmmmm...recept!!!???

4

Ohjee, recept. Meestal voeg ik maar wat toe .

Het recept is gewoon een recept voor vanille cupcakjes:
(voor 28 stuks volgens het boek)
- 185 gram bloem
- 1 eetlepel bakpoeder
- 180 gram ongezoute zachte boter
- 110 gram lichte basterdsuiker
- 3 eieren, losgeklopt (ik heb voor dit recept 2 eieren gebruikt vanwege het vocht dat via de pompoenrasp extra toegevoegt word)
- 1 teelepel vanille aroma.

Daar heb ik zelf aan toegevoegt:
- 1 theelepel kaneel
- fijngeraspte pompoen... Wat ik altijd doe is pompoen (of een andere smaak) toevoegen tot ik vind dat je de pompoen goed proeft. Ik kan dus geen gewicht geven. Het was als je je handen tot een kom vormt 2x zo'n hoeveelheid.

Okee ik weet dat het een beetje wazig is, maar ik ben echt van het naar smaak toevoegen. En ze waren gewoon goed gerezen dus het zal ongeveer wel goed zijn.
Ik let wel altijd op dat het beslag er qua dikte en vochtigheid zoveel mogelijk lijkt op de dikte en vochtigheid van een basis beslag.

Hopelijk heb ik het een beetje kunnen uitleggen ;)

Klinkt heel erg goed. Jammer dat we niet even kunnen proeven!
Dank je voor het delen van je recept!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

6

Hahahaha, nouja als je op een op een stormachtige herfstdag niks te doen hebt is het misschien een ideetje ;)

7

Dank je voor t recept!! Ga t zeker maken binnenkort!!