1

Onderwerp: Ik doe iets verkeerd, maar wat?

Hallo,

Zaterdag mijn 5de taart gebakken. Alles ging goed, maar toen ik hem zondag uit de koelkast haalde, plakte de fondant helemaal. Bij mijn vorige taart was dit ook al het geval maar toen was het zo erg dat de decoratie gewoon van de fondant naar beneden gleed. Mijn vorige cake had ik afgesmeerd met bakkersroom dus ik ging er eigenlijk vanuit dat de fondant daarom nat was geworden. Maar ik heb hem nu gewoon afgesmeerd met botercreme en nu is het wel minder maar nog steeds wel nattig.

Bij mijn eerste 3 taarten nooit last van gehad. Nu heb ik wel bij de laatste 2 taarten met een kwastje en water de fondant wat nat gemaakt zodat de restjes poedersuiker weg gingen..

Wat doe ik verkeerd?

2

Re: Ik doe iets verkeerd, maar wat?

Koelkast te koud? Condens?
Koelkast op lage stand zetten en taart in kartonnen taartdoos in koelkast. 2-3 uur voor aansnijden uit koelkast halen en laten opdrogen.
Zo te horen is het de condens van je koelkast.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

3

Oké bedankt, iemand nog andere tips?

Is trouwens een taartdoos van plastic ook goed, heb geen kartonnen dozen.

4

Nee plastic taartdozen ventileren niet en als je er water opdoet wordt het inderdaad een natte boel. Ik zou karton adviseren en minder poedersuiker, met water wegkwasten geeft alleen maar meer rommel...

5

Ipv poedersuiker crisco gebruiken zodat je geen ps weg hoeft te halen?

6

tsja, met water poedersuiker weghalen, da's niet bevorderlijk :nooo

wat voor botercrème heb je gebruikt om af te smeren? (met bbr gaat het smelten idd wel sneller denk ik :s )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Bedankt allemaal,

Ik gebruik niet heel veel poedersuiker maar had ergens op tv gezien dat je de taart met water beetje kon schoonmaken dus ik dacht als dat geen kwaad kan dan doe ik dat gewoon. Dus volgende keer maar niet schoonmaken met water dan.

Crisco kan ik ook wel een keertje proberen.
De botercreme heb ik zelf gemaakt met boter en poedersuiker.