1

Onderwerp: suikervrij kan dat? ivm. suikerziekte

Ik had al gezocht via zoeken maar alles wat ik in typ kent die niet? zal vast wat verkeerd doen?
Maar ik vroeg me af kan je taart maken die suikervrij is?
Nou vind ik taarten maken erg leuk zo af en toe en heb al aardig wat spullen aangeschaft en kregen we 2 weken te horen dat me vriend suikerziekte heeft en toch wel erg schokkend hoog, onze huisarts had nog nooit zo'n hoge suiker meegemaakt bij zo'n jonge leeftijd.
Nou moet hij dus zijn hele eetpatroon aanpassen en zou het jammer vinden om nu geen taarten meer te kunnen maken dus wil me verdiepen in suikervrije taarten.
Hoor graag adviezen, tips enz.....had graag met sinterklaas en of kerst een taart willen maken.

2

Re: suikervrij kan dat? ivm. suikerziekte

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=146815
Ik heb geen ervaring met suiker vrij bakken maar vond dit topic.
Hoop dat je er wat aan hebt!
Ik heb gezocht op suiker vrij bakken, en de rubrieken bakken en vullen en bekleden aangevinkt, dan vind je nog meer topics. Succes!  :)

3

het gaat niet alleen om suiker, maar om de hoeveelheid koolhydraten. het is niet zo dat mensen met suikerziekte helemaal geen suiker meer mogen. ik denk dat als je vriend eenmaal stabiel is hij best af en toe een stukje taart kan eten als hij dan maar rekening houdt met wat hij verder op dat moment eet of evt. spuit.

succes iig!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Idd wat mirjam 5 zegt. Vetten zijn veel verraderlijker. Mijn moeder,heeft suiker, neemt of een klein stukje of helemaal niets. Suikervrij gebak dat te koop is, is veel slechter.

Maar eerst moet de suiker idd stabiel zijn. Hopelijk luk dat met een dieet, dan kan je het.zelf in de hand houden. Succes iig!

5

Als je toch een taart voor je vriend wilt maken, dan kun je nog het beste voor een appeltaart gaan. (Maar dan niet met roomboter, maar met gewone margarine)