1

Onderwerp: tremperen??

ik was net op youtube fimpjes aan het kijken van de leukste taarten en daar had zij het er over dat ze voor er een vulling op kwam ging tremperen het was een doorzichtige vloeistof

waar dient het voor ???
en is het ook nodig ???
zoja waar kan ik het vinden???

Bedankt voor de antwoorden

Re: tremperen??

Eigenlijk tremper ik pas sinds kort. Eerst begreep ik het niet, en dacht ik aan temperen (van chocolade).
Toen ben ik erover gaan lezen. Je kunt wat extra smaak brengen aan taarten en cakes door ze te tremperen met bv. een liqueur of siroop.
Enkele druppels van de liqueur die je lekker vindt of goed vindt passen bij je biscuit/cakes maar ook cupcakes doen wonderen.
Onlangs waren mijn cupcakes erg droog. Toen heb ik ze geinjecteerd (ik werk in een ziekenhuis) met een spuit met een flinke naald , de liqeur ter plekke en de cupcakes smaakten een stuk lekkerder  :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

3

Re: tremperen??

Tremperen wordt meestal gedaan met een suikersiroop of trempeersiroop. Je kunt ook een lekkere alcoholische drank gebruiken. Het wordt gedaan om de biscuit, die van zichzelf behoorlijk droog is, iets smeuiger/vochtiger te maken, en een lekkere smaak toe te voegen. Zeker bij een wat drogere vulling zoals botercreme is dit erg lekker. bij een wat nattere vulling zoals jam/ vlaaivulling kan het ook wel, maar die geeft van zichzelf al wat vocht af op je biscuit