Onderwerp: Voelde me knap lullig bij deze taart...
Het was een flinke uitdaging, de eerste 3D taart.
Mijn derde taartbestelling, geen voorkeur, het moest een leuke familie taart worden voor 11 personen ter ere van opa en oma's 45 jarig huwelijk. Ze hadden geen wensen en lieten zich graag verrassen. Kosten: 30 euro.
Ik had deze taart al een poosje bovenaan mijn lijstje staan en het leek me nu de geschikte kans om hem te maken.
Oke, kwa kosten kan hij er niet uit hoor, maar ik was allang blij dat ik deze taart kon maken.
Super lang mee bezig geweest, wat een werk!
Uiteindelijk was ik er meega tevreden over. Wat een meesterwerk!
Ik had mezelf weer overtroffen.
Dus taart netjes ingepakt en in de koude garage gezet.
Een uur later werd hij opgehaald. Op het moment dat ik hem uit de garage wilde halen zag ik dat de uil bovenop helemaal naar achter was gezakt! Hij viel nog net niet van zn nest af maar zo kon ik hem niet afgeven!
Dus mijn excuses aangeboden aan de klant die erbij stond en geprobeerd de uil recht te krijgen... Nee hoor.. hij viel zo weer naar achteren.
Ik had hem binnenin wel verstevigd met rietjes, maar hij was toch te zwaar geworden.
Toen vertelde de klant dat ze ook nog eens dat ze met de taart van Twente naar Zeewolde moest rijden... met een wankele uil ging dat dus al helemaal niet!
Hoe lullig ik me voelde, ik heb de uil van de taart gehaald en zijn hoofd en lichaam apart in een andere doos gestopt.
Dan moeten ze de uil maar weer bovenop zn nest zetten bij het presenteren van de taart.
Ik schaamde me dood, ook omdat ik de reactie van de klant enthousiaster had verwacht toen ze de (nog hele) taart zag. Zou ik dan iets niet goed gedaan hebben? Ik had nog gevraagd of ze een nette, strakke taart wilden of een kleurrijke, vrolijke, maar dat maakte niet uit als het maar voor opa, oma, kinderen en kleinkinderen leuk was.
Ik hoop maar dat ze hem wel lekker vinden smaken!
Ik ben er in ieder geval helemaal tevreden over. Wat jullie?