1 Laatst bewerkt door Cathelijntje (27-10-2012 12:31)

Onderwerp: Voelde me knap lullig bij deze taart...

Het was een flinke uitdaging, de eerste 3D taart.

Mijn derde taartbestelling, geen voorkeur, het moest een leuke familie taart worden voor 11 personen ter ere van opa en oma's 45 jarig huwelijk. Ze hadden geen wensen en lieten zich graag verrassen. Kosten: 30 euro.

Ik had deze taart al een poosje bovenaan mijn lijstje staan en het leek me nu de geschikte kans om hem te maken.
Oke, kwa kosten kan hij er niet uit hoor, maar ik was allang blij dat ik deze taart kon maken.

Super lang mee bezig geweest, wat een werk!
Uiteindelijk was ik er meega tevreden over. Wat een meesterwerk!
Ik had mezelf weer overtroffen.

Dus taart netjes ingepakt en in de koude garage gezet.
Een uur later werd hij opgehaald. Op het moment dat ik hem uit de garage wilde halen zag ik dat de uil bovenop helemaal naar achter was gezakt! Hij viel nog net niet van zn nest af maar zo kon ik hem niet afgeven!
Dus mijn excuses aangeboden aan de klant die erbij stond en geprobeerd de uil recht te krijgen... Nee hoor.. hij viel zo weer naar achteren.
Ik had hem binnenin wel verstevigd met rietjes, maar hij was toch te zwaar geworden.

Toen vertelde de klant dat ze ook nog eens dat ze met de taart van Twente naar Zeewolde moest rijden... met een wankele uil ging dat dus al helemaal niet!
Hoe lullig ik me voelde, ik heb de uil van de taart gehaald en zijn hoofd en lichaam apart in een andere doos gestopt.
Dan moeten ze de uil maar weer bovenop zn nest zetten bij het presenteren van de taart.

Ik schaamde me dood, ook omdat ik de reactie van de klant enthousiaster had verwacht toen ze de (nog hele) taart zag. Zou ik dan iets niet goed gedaan hebben? Ik had nog gevraagd of ze een nette, strakke taart wilden of een kleurrijke, vrolijke, maar dat maakte niet uit als het maar voor opa, oma, kinderen en kleinkinderen leuk was.

Ik hoop maar dat ze hem wel lekker vinden smaken!
Ik ben er in ieder geval helemaal tevreden over. Wat jullie?

http://nl.fotoalbum.eu/images1/201006/142744/732924/00000001.jpg

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/30985_382899845120336_562799972_n.jpg

2

Re: Voelde me knap lullig bij deze taart...

Ik zie niets :nooo

Sorry! Verholpen nu   :rolleyes:

4

Zie nog niets...

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

Wat raar! Ik zelf wel..

6

ik zie een leeg veld.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

En nu? Ik zie zelf nu 2 keer dezelde foto.
Wat raar! Snap er niks van.

8

Wauw,!!!!!

Daar hoef je je niet lullig om te voelen... vind hem helemaal super!! Jammer dat het hoofd te zwaar is, maar jee maar 30 euro. Hij is vrolijk, mooi! super! ( volgende keer het hoofd gewoon stutten met iets stevigs!!)

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

9 Laatst bewerkt door heleena (27-10-2012 12:46)

Ik zie hem wel.
Het is een prachtige taart!!!.
Ik zou alleen maar kunnen bedenken dat ze niet enthousiast was doordat de uil er bij hing.  ;)
...maar rietjes dat is toch veel te weinig als steun.
Ik zou hier behoorlijke houten dowels voor gebruikt hebben.

10

Leuke vrolijke taart!  :Y
Waar heb je de uil van gemaakt?
Zelf zou ik niet met rietjes werken (te slap) maar op zijn minst met sateprikkers. Liever nog dowels..
Jammer dat de klant zo reageerde. Het is natuurlijk ook heel erg moeilijk wanneer je niet echt een thema krijgt. Vind ik tenminste...Zeker wanneer je de mensen niet kent vind ik dit altijd moeilijk. Dan heb je helemaal geen richting van wat ze leuk vinden. Ik vind ' m iig heel erg leuk en vrolijk geworden.

hij is heel leuk!

maar hadden ze specifiek om een uil oid gevraagd? vind het eerlijk gezegd niet echt een thema voor een 45 jarig huwelijk... misschien dat hun reactie daarom wat lauwtjes was?

en ivm t stutten, had je geen sateprikker in de rietjes gedaan? dat zorgt ervoor dat de rietjes niet knakken, wel balen meis want je hebt er zoooo je best op gedaan!

nogmaals hij is echt supermooi!

12

cakesspecially4u schreef:

hij is heel leuk!

maar hadden ze specifiek om een uil oid gevraagd? vind het eerlijk gezegd niet echt een thema voor een 45 jarig huwelijk... misschien dat hun reactie daarom wat lauwtjes was?

en ivm t stutten, had je geen sateprikker in de rietjes gedaan? dat zorgt ervoor dat de rietjes niet knakken, wel balen meis want je hebt er zoooo je best op gedaan!

nogmaals hij is echt supermooi!

Sateprikker in het rietjes? Is toch dubbelop  ;) .
Wat ik begrijp is dat er niet echt een thema oid is opgegeven. Maar ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt....het is een vrolijke taart maar niet iedereen houdt van uilen. Het huis van mijn zus staat bv helemaal vol uilen, terwijl mijn huis vol kikkers staat  :lol:

13

Bedankt voor alle reacties!

Ze hadden eigenlijk nergens om gevraagd. Gewoon een taart die iedereen leuk zou kunnen vinden. Ze vonden de taarten van mijn site (veel kleur en poespas) allemaal erg leuk en zoiets wilden zij ook wel. Ik was eerst van plan 2 uilen in een nest te maken. Paste iets meer bij het thema 45 jarig huwelijk, maar dat werd me toch iets te moeilijk, vandaar 1 uil.

De volgende keer inderdaad maar wat stevigers gebruiken dan rietjes!

whaha, kikkers ook leuk! en sateprikkers in de rietjes, omdat sateprikkers zelf wel heel dun zijn (maar das misschien persoonlijk) en de rietjes een groter oppervvlakte steunen maar ook makkelijk knakken. zelf ga ik meestal voor of een kitkat, of gewoon douwels  :)  .

15

Zie hem nu ook, supermooi gedaan hoor :Y

16

Ik vind hem wel superleuk! had je ook een klein stukje karton onder het achterste van de uil gedaan? Anders zakt hij zo door het rietje heen. Als ik deze taart zou krijgen, zo ik superblij zijn hoor, dus gewoon doorgaan!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

17

Ik zag hem al op pinterest. Vind hem geweldig mooi!
Wat jammer dat het niet bleef staan, daar leren we dan weer van.
Sommige mensen vinden het wel heel mooi, maar laten dat niet zo merken... Ik heb dat ook wel eens, erg jammer.
Ik vind hem in ieder geval schitterend. :thumb:

18

Ik vind m prachtig  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

19

nou wat stom voor je zeg!

Ik houd helemaal niet per se van uilen en vind deze echt geweldig! dus dat lijkt me geen reden voor een lauwe reactie. En het thema maakte ze niets uit toch??? Hij is superleuk! Met rietjes zou ik nooit stapelen.

Ik denk dat mensen niet begrijpen dat je het toch doet voor de blije reactie van de mensen... voor t geld hoef je t niet te doen dus ik vind het altijd wel leuk als ze er met hun neus bovenop gaan zitten en zien dat ik aan de details heb gedacht en zich uitspreken. Vrouwen doen dit veel meer is mijn ervaring dus ik baal altijd stiekem als een man de taart komt halen haha!

Je had absoluut veren verdient voor deze ontzettend leuke taart dus bij deze!!!!

.....en er was taart....

20

ik vind hem erg leuk en vrolijk. misschien was ze gewoon een beetje chagrijnig ergens door en dan moest ze ook nog een end rijden. je weet het maar nooit. soms kunnen mensen erg raar reageren terwijl ze gewoon een rotdag hebben!

21 Laatst bewerkt door Tante Tien (27-10-2012 19:57)

Wat een leuke, vrolijke en kleurrijke uil. Ik kan zien dat je echt je best hebt gedaan en er veel werk aan hebt gehad. Jammer dat hij achterover zakte... voor jou gezien je werk en ook voor de klant. Volgende keer beter!

Tieneke

22

ik vind hem zo leuk dat ik hem heb opgeslagen!
en.... ik weet heel zeker dat mijn ouders, de kids en kleinkids zo'n taart fantastisch hadden gevonden! dus.. niets van aantrekken, hier de leerles uit halen én zeker doorgaan met zulke mooie taarten maken! ik vind hem er top uit zien hoor (en ook passend bij zo'n opdracht - en top dat je hem voor 30 euro hebt gemaakt, als ik alleen al naar al het materiaal kijk ben je dat denk ik al kwijt.. - )
(brutale vraag.. maar zou je willen omschrijven hoe je hem hebt opgebouwd? ik maak nog niet zolang taarten en ben dus absoluut zeer blij met tips om zoiets moois te maken - voor mijn dochter haar 5e verjaardag-)
groetjes,
ellen

23

hij is mega schattig!!! gave kleuren!

Te leuk!!!!

24

Ohhhh wat een lieffie! Jammer dat ie wat verzakte en van de reactie van de klant, maar eerlijk is eerlijk: hij ziet er echt geweldig uit! Ik sla hem ook op!

25

heel mooi gemaakt hoor!