1

Onderwerp: 4 mini's of 2 gewone cupcakes?

De klas van mijn dochter heeft momenteel koken als thema. Dus ik had mijn diensten aangeboden. Nu mag ik met 21 :s  kleuters cupcakes gaan versieren. (in kleine groepjes, hoo :Y r) Ik denk dat het leuk is om 4 mini's te versieren. maar op een kleintje kan natuurlijk niet zo veel. Misschien is het handiger om twee gewone te nemen. Zelf ben ik meer van de taarten :| . Wie heeft hier ervaring mee en kan mij adviseren?

2

Re: 4 mini's of 2 gewone cupcakes?

Mijn ervaring is dat kleuters alle kanten op kunnen qua versiering, maar vooral de jongens erg grof zijn. Ik heb normale cupcakes gebruikt zodat ze meer ruimte hebben om te plakken en versieren. Het was een groot succes!

What doesn't kill you, makes you stronger

Jeje schreef:

Mijn ervaring is dat kleuters alle kanten op kunnen qua versiering, maar vooral de jongens erg grof zijn. Ik heb normale cupcakes gebruikt zodat ze meer ruimte hebben om te plakken en versieren. Het was een groot succes!

Dank voor je reactie!
Hoeveel cc's per kind had jij genomen?

4

ik heb vorig jaar ook op school een middag cupcake versieren gedaan met kinderen uit groep 3 tm 5

ze mochten allemaal 1 cupcake versieren
steeds in groepjes van 6 kinderen

in totaal hadden ze 4 verschillende knutselwerkjes te maken

met 1 cupcake zijn de kleintjes toch al snel 15/20 min bezig.
ook mochten ze doosjes versieren om de cupcakes in te vervoeren

was een groot succes

de kids waren helemaal blij met die ene cupcake!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

15/20 minuten met één cc? Dat had ik dan verkeerd ingeschat. Ik dacht: rollen, uitsteken, rollen, uitsteken= 10 minuten.

Nog iemand ervaring met kleuters?

Ik ben kleuterjuf geweest en heb regelmatig tijdens workshopmiddagen cupcakes met de kids versierd.
Vinden ze super!
Ik gaf elk kind 4 grote cupcakes.
Het ene kind breekt een stuk fondant af en plakt het op het cakeje ''klaar''......
Het andere kind doet veel meer moeite om het mooi te versieren.
Je moet er dus voor prberen te zorgen dat je het voor iedereen leuk houdt. Misschien een ideetje om ze een cupcakedoosje te laten vouwen als ze klaar zijn en dat ze deze dan mogen versieren met plakkertjes of stiften? Dan heb je ze wel even rustig! Succes!  ;)

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

7

15 minuten met 1 cc? nou.. hier niet hoor.
met 5 minuten zijn ze toch echt wel klaar voor de volgende. ik zou er 2 per kind doen.
en dan misschien voorbeeldjes maken waaruit ze kunnen kiezen? dan kun je jezelf goed voorbereiden.
zoals bloemetjes met een vlinder, of een uiltje of zo.

tis dan net figuurtjes op een blaadje plakken :)
veel plezier!