1

Onderwerp: Strikvraagje...

Hoi!

Ik wil binnenkort een strik maken, maar zou dat ook kunnen met BallinaModeling paste of Ballina pastillage? Of kun je beter marsepein/fondant met tylose gebruiken??

Alvast bedankt! :)

2

Re: Strikvraagje...

Ik heb slechte ervaringen met strikken van Ballina, maar dan met de gewone fondant van ze. Het schijnt met de andere versies wel te kunnen maar ik moet zeggen dat ik het risico niet meer neem. Ik gebruik nu RegalIce

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Veel tylose?

4

Carin, dat was toch met Balina paste-to-cover? Ballina Modellingpaste is wel goed te gebruiken met tylose, is ook een keer geprobeerd en gepost door iemand.

Ik heb nooit een strik met pastilage gemaakt, maar wel een achterbord, en dat was echt hàrd (kon je op kloppen zeg maar), gewoon na een paar uur...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

En breekt het ook snel?

Moet ik dan bij de Ballina modellingpaste ook nog tylose doen?
Had je bij dat achterbord ook tylose gedaan, Marianne?

6

Bij modellingpaste moet je wel tylose doen, bij pastillage niet. Dat is gemaakt om hard te worden. Ik weet niet of een strik dan breekt, pastillage wordt echt hard, het is om te bouwen zeg maar, kijk maar bij het plaatje in de webshop. Zo hard wordt het ook wel.

Dat bord van mij had ik een cm dik, dat brak niet. Maar een cm dikke strik lijkt me ook niet de bedoeling ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Oke, bedankt voor je antwoorden!!
Ik ga gewoon maar modellingpaste gebruiken met tylose denk ik.