1

Onderwerp: marsenpijn en fondant mengen

Hallo dames,

Ik heb via zoeken al een antwoord hierop proberen te vinden maar mislukt. Vandaar dit berichtje. Ik hoor regelmatig van mensen dat ze de taart erg zoet vinden (ik bekleed hem met marsenpijn) maar nu hoorde ik ook iemand zeggen dat je marsenpijn kunt mengen met fondant. Klopt dit? En zo ja hoe doe je dat? wat is hier het voordeel van?

2

Re: marsenpijn en fondant mengen

Tja , taart is nou eenmaal zoet hè...

Fondant is gemaakt van suiker dus zal het alleen maar zoeter worden als je dat mengt met marsepein . Ik denk dus niet dat je door mengen het " te zoet " oplost . Wellicht een iets minder zoete vulling ?

Carpe Diem !

3

Je kunt marsepein met fondant mengen. Dan krijg je marsefond.
Het voordeel is dat je de elasticiteit van de marsepein behoud (dus minder snel scheurtjes dan alleen met fondant) en dat je ook het 'gladde' van de fondant behoud. Ik vind het voor het bekleden van een taart ideaal. Het wordt er echter niet minder zoet door...

Deze taarten zijn nu eenmaal erg zoet. Daarom ga ik altijd voor een licht zurige of minder zoete vulling.

Dat is toch een TAART waard!

4

Ik doe dat bijna altijd. De mooie kleur en textuur van fondant met de smaak van marsepein, ideaal! Verhouding naar smaak, ik meestal 1:1...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek