1

Onderwerp: Aardbei bavarois

Hey dames,

ik ben gek op aardbei bavarois, vind alleen de kante en klare pakje niet zo...toch wil ik graag zelf aardbei bavarois maken.. ik heb wel meerdere recepten op internet gevonden. en ik deze recepten staat altijd dat je het 24 uur of minder/meer moet laten opstijven in de koelling en dan uit de springvrom halen..

maar hoe doen jullie dat dan als je je bescuit ermee wil vullen? eerst opstijven in de koelkast en dan gewoon op de biscuit smeren met een paletmes? blijft het dan wel luchtig? of de biscuit snijden in lagen en dan de bavarois erover heen en op de cake laten opstijven? dit laatste lijkt me wel beetje weard...

Aanyway ik hoor graag jullie tips!

Alvast bedankt (K)

2

Re: Aardbei bavarois

Ik gebruik het recept van dit forum.
Ik laat de bavarois ongeveer 2 tot 3 uur opstijven en roer hem dan nog even door.
Anders krijg je hem niet meer mooi uitgestreken over je taart.

Groetjes

Groetjes Bianca

3

probeer maar van ariba cakes het is heerlijk bavaroise

vanwelie schreef:

Maar ze wil juist geen pakjes, zegt ze.

Je moet de bavaroise inderdaad wel even laten opstijven. De gelatine in het mengsel moet koud genoeg worden om het te laten opstijven. Anders is de vulling te dun en kan hij uitlopen. Maar 24 uur is zeker niet nodig. Soms is een uur al genoeg, en anders zeker 3 uur.

Ik heb zelf een beetje een gekke techniek; ik snijd plakken van de stijve bavaroise, zodat ik deze niet opnieuw hoef om te roeren (zodat je er weer luchtigheid uit haalt) en leg deze plakken op het biscuit. krijg je natuurlijk niet 10% vlak, maar met de volgende laag erop verdeelt het zich weer mooi egaal.

5

Biancatjuh schreef:

Ik gebruik het recept van dit forum.
Ik laat de bavarois ongeveer 2 tot 3 uur opstijven en roer hem dan nog even door.
Anders krijg je hem niet meer mooi uitgestreken over je taart.

Groetjes

ow thanx voor de tip! welke recept bedoel je? die van die aarbei bavarois met yoghurt? is die lekker? heb um nog niet uitgeprobeerd namelijk :o

6

mieperdepiep schreef:
vanwelie schreef:

Maar ze wil juist geen pakjes, zegt ze.

Je moet de bavaroise inderdaad wel even laten opstijven. De gelatine in het mengsel moet koud genoeg worden om het te laten opstijven. Anders is de vulling te dun en kan hij uitlopen. Maar 24 uur is zeker niet nodig. Soms is een uur al genoeg, en anders zeker 3 uur.

Ik heb zelf een beetje een gekke techniek; ik snijd plakken van de stijve bavaroise, zodat ik deze niet opnieuw hoef om te roeren (zodat je er weer luchtigheid uit haalt) en leg deze plakken op het biscuit. krijg je natuurlijk niet 10% vlak, maar met de volgende laag erop verdeelt het zich weer mooi egaal.

Thanx voor de tip! vind het helemaal niet zown gekke techniek is juist slim haha!