1

Onderwerp: Decoreren met botercreme

Hoi!

Ik decoreer altijd mijn taarten met fondant of marsepein. Nu vinden heel veel mensen dit te machtig en te zoet.
Dus op zoek naar wat anders, nu weet ik dat ze in Amerika veel decoreren met botercreme.

Wie heeft hier ervaring mee?
Kan ik gewoon de botercreme mix van Funcakes gebruiken en kleuren met icing colors en smaakjes van Patidess gebruiken?

Wie heeft er wel vaker hiermee gewerkt om een hele taart te icen?

Groetjes Lisa

Re: Decoreren met botercreme

Ik heb de wilton basis cursus gedaan. Daar leer je (oa) afsmeren met botercrème 'american styl'. Het is geen gewone bc. Er wordt crisco in gebruikt. Persoonlijk vond ik het niet zo lekker. Wel leerzame cursus! Wil je het recept, moet ik het even opzoeken....

3

recept staat hier: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/193/Buttercream/
in de lijst links

4

:think: maar da's echt te gruwelijk om te eten hoor :s

te zoet/te machtig is vaak gevolg van te dik afsmeren, kunstmatige smaakstoffen en te dik uitrollen :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

En als je het nou zou afsmeren met royal icing??? Is dat geen mogelijkheid??? :think: Is maar een idee, zou het zelf niet weten. En dat kun je volgens mij zo zoet maken als je zelf wilt..... Ik lees voor de rest nog even mee. :) Ben ook wel benieuwd of je daar decoraties zoals fondant en marsepein op kunt doen, met name aan de zijkant.

6

Smaak is erg persoonlijk, hier vinden ze deze creme heerlijk...

7

Royal Icing is ook verschrikkelijk zoet! Bestaat immers ook grotendeels uit suiker.

Gebruik vooral frisse vullingen en vers fruit. Rol zo dun mogelijk uit en smeer zo dun mogelijk je BC. En mensen hoeven natuurlijk de marsepein/fondant niet op te eten. :-) Zeker als je een stukje van de zijkant hebt is het in verhouding gewoon heel veel zoetigheid.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

8

Ik rol het marsepein/fondan altijd zo dun mogelijk uit, maar vaak vinden ze gewoon het geheel te machtig.

Ik was gewoon op zoek naar andere mogelijkheden om deze mensen ook tevreden te houden.

Je kunt ook overgieten met ganache, maar is niet echt minder machtig. Afsmeren of opspuiten met bc, in welke vorm ook is ook mega machtig is tenslotte alleen maar boter of plantaardig vet. Volgens mij is er geen minder machtige variant van dit soort taarten buiten veel fruit, frisse vullingen en dus afsmeren en uitrollen zoals hierboven als genoemd. Mijn oplossing? Kleinere stukjes snijden ;)

Groetjes Petra

10

Biggeltaart schreef:

recept staat hier: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/193/Buttercream/
in de lijst links

Zo iets gebruikten wij ook. Maar zonder glycerine.

Smaken verschillen. Gewoon uitproberen zou ik zeggen.

11 Laatst bewerkt door ireen123 (23-10-2012 11:10)

Berusten in het feit,  en dan maar appeltaart, slagroomtaart en moccataart bakken zonder fondant of marsepein :/
Het zij zo

Hier meestal ook hoor, af en toe maar fondant.
Gietganache willen ze nog wel vaker accepteren :D

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij