1

Onderwerp: hoe doen jullie dit?

Weet niet of ik hier goed sta, maar wist zo snel niet waar ik het anders moest plaatsen. Mijn zoontje is over 2 weken jarig en wil een kastelentaart. Helemaal leuk (hoop ik), maar hoe bewaar ik dat ding? Ik heb geen doos die hoog genoeg is en ik vind het niet zo hygienisch om hem zo open in de koelkast te zetten. Dus.....hoe doen jullie dit met een 3d taart die niet in een doos past?

Trotse mama van Tim en Cas!

2

Re: hoe doen jullie dit?

of vulling gebruiken die niet in de koelkast hoeft, of gewoon zo de koelkast in.
wel zorgen dat je geen stinkdingen zoals ui in de koelkast hebt liggen.

3

ik weet niet of je misschien 2 koelkasten hebt, maar ik heb een extra koelkast voor (fris)drank, en daar zet ik mijn taarten in. Flessen en pakken drinken geven geen geurtjes af, en kunnen je taart ook niet vervuilen met kruimels enz.

4

Ik zou hem toch gewoon 'bloot' in de koelkast zetten hoor. Is geen probleem. (wel idd opletten met sterke geuren)
Of anders geen koelkastvullingen gebruiken en buiten de koelkast laten staan, eventueel met celofaan eromheen.

Dat is toch een TAART waard!

5

Hier staat nu ook een stapeltaart bloot in de koelkast ivm slagroomvulling maar hij smaakt gewoon goed en blijft goed,,maar heb er geen uien enzo in zitten nee.. Want ik wel heb is dat de achterkant nattig is door de vochtigheid van me koelkast  :/

Charesz schreef:

Hier staat nu ook een stapeltaart bloot in de koelkast ivm slagroomvulling maar hij smaakt gewoon goed en blijft goed,,maar heb er geen uien enzo in zitten nee.. Want ik wel heb is dat de achterkant nattig is door de vochtigheid van me koelkast  :/

Dan zou je evt. een bakje zout in je koelkast kunnen zetten!
Eerst even de achter/binnenkant afdrogen!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

7

Ok, bedankt allemaal voor de reacties. Denk dat ik hem dan idd maar gewoon zo in de koelkast zet. Er komt bbr in, dus hij moet wel gekoeld worden

8

Koelkast ook niet te koud zetten. Dan heb je minder condensvorming.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

9

of voorzichtig een pedaalemmerzak eroverheen en dan in de koelkast zetten

dribbeltje schreef:

of voorzichtig een pedaalemmerzak eroverheen en dan in de koelkast zetten

NEEEE!!!! Dat moet je dus écht nooit doen!!
Dan heb je grote kans op een smeltende taart!
Het plastic van de zak absorbeert geen enkel vocht wat evt. uit de taart komt en dán heb je een probleem!
Ook nooit geen kunsstof taartdoos gebruiken, altijd of een kartonnen gebaksdoos of helemaal niks, gewoon bloot!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

11

Van de vuiliniszak weet ik dat je dat absoluut niet moet doen. Zet hem wel gewoon zo in de koelkast, met een beetje geluk is hij toch zo op :Y

12 Laatst bewerkt door dribbeltje (25-10-2012 07:27)

ow nou ik heb nog nooit een smeltende taart gehad ik prik ook her en der gaatjes dr in en zorg dat de onderkant niet dicht is
zet de zak er ondersteboven overheen zeg maar
maar toch bedankt voor je info als ik ooit een smeltende of aangeslagen taart heb geef ik  de zak de schuld
ow ja en ik gebruik pedaalemmerzakken van de zeeman die in het blauw wit kartonnen doosje misschien is dat dan toch ander materiaal
en ze zijn lekker goedkoop haha