1

Onderwerp: Hangende Parelrand

Ik zie wel vaker van die hangende parelranden, die bovenin zijn 'vastgemaakt' met een strikje, roosje of iets anders. Nu vraag ik mij al heel lang af hoe ik dit zelf kan maken, want bij mij breken de parelranden altijd al af als ik ze gewoon onderaan de taart wil plaatsen als sierrand.

Ik gebruik fondant en leg de pearlmold eventjes in de vriezer, maar toch krijg ik het niet voor elkaar de parels op de zijkant van de taart te laten hangen..
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan maken?

Nu eindelijk ook voor mij een hobby-website: www.nikitaart.nl en www.facebook.nl/nikitaarten

2

Re: Hangende Parelrand

Ik lees even mee  :)

3

Het beste kun je fondant verstevigen met tylose of gum paste
gebruiken.
Als het echt niet heel wil blijven kun je het ook in een boogje laten aandrogen.
Meet dan de boog die je wilt hebben af en maak een malletje van papier zodat je steeds de zelfde boog hebt.
Laten aandrogen en dan verwerken.
Bij mij gaat het echter altijd wel goed met de gumpaste of tylose fondant.
Misschien kun je er wat mee.
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

4

Meestal hangen de parels ook niet echt, maar zijn ze geplakt tegen de taart. Het klopt wat je al schrijft: ze breken te snel.

Dit is een taart van mezelf, weet niet of je zoiets bedoeld http://www.mijnalbum.nl/Foto-38IYUE38-D.jpg

Groet, Jolanda

5

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal even een voorbeeldje zoeken van wat ik bedoel..

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=139345

Zou het bij dit soort dingen echt veel uitmaken of je tylose gebruikt? Want je laat de pearl mold niet eerst uitharden voordat je de parels eruit haalt toch? Eventjes in de vriezer en dan meteen de pearls uit de mold?

Als ik de parels uit de mold wil halen breken ze vaak al, maar op de taart van Jol321 lijkt het gewoon één lange ketting te zijn..

Nu eindelijk ook voor mij een hobby-website: www.nikitaart.nl en www.facebook.nl/nikitaarten

6

kwestie van netjes plakken  :D 

en ja dat is :rolleyes:  en  :grr: , dat wel ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Nee, je hoeft geen tylose te gebruiken voor de manier die je laat zien.
Deze parels zijn aan de taart geplakt dus net als wat je aan een onderkant doet.
Ik bedoelde niet dat je de fondant in de mal laat drogen maar dat je de parels eruit haalt en dan op een getekende halve ronding (mal) laat aandrogen.
Dan valt het niet zo snel uit elkaar en aandrogen is een uurtje laten liggen.Niet uitharden.
En los op de taart hangen wordt ook gedaan hoor maar dat is anders dan wat jij hier laat zien.
Hoop dat ik het nu duidelijker heb gemaakt.
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

8

Dat is inderdaad een kwestie van plakken. Het blijft geen lange ketting. Ik zou niet voor tylose kiezen, want dit soort parels worden gegeten en met tylose is het niet echt lekker. Als je plakt, zie je er niets van dat er breukpunten zijn.

Groet, Jolanda