1

Onderwerp: cereal treats in vorm snijden?

Ik wil een soort fauteuil maken voor op een taart. Eerst zat ik te denken om deze van FC marsepein te maken, maar dat wordt wel zwaar, denk ik. Nu wil ik proberen om deze van cereal treats te maken. Alleen heb ik hier nog nooit mee gewerkt. Heb wel al recepten gevonden en lijkt me niet moeilijk. Ik kan alleen niet vinden of je dit makkelijk bij kan snijden.
Mijn vraag....maak ik eerst de plakken en snij hier de onderdelen (leuningen+zitgedeelte) uit,  of maak deze al in vorm?

Re: cereal treats in vorm snijden?

Het makkelijkste is om het meteen in de vorm die je wilt te maken.
Je maakt een print met de mallen die doe je in een plastic hoesje of onder vetvrijpapier (beetje invetten is wel makkelijk voor later) en daar doe je dan het rice krispies mengsel op.

Als je het uitsnijdt is de kans veel groter dat het breekt/scheurt.
Probeer maar eens een rijstwafel in een bepaalde vorm te snijden

3

Danielle_mvs schreef:

Het makkelijkste is om het meteen in de vorm die je wilt te maken.
Je maakt een print met de mallen die doe je in een plastic hoesje of onder vetvrijpapier (beetje invetten is wel makkelijk voor later) en daar doe je dan het rice krispies mengsel op.

Als je het uitsnijdt is de kans veel groter dat het breekt/scheurt.
Probeer maar eens een rijstwafel in een bepaalde vorm te snijden

Heb niet aan een rijstwafel gedacht....(eet ik ook nooit) . Die zijn idd niet makkelijk in vorm te snijden. Bedankt voor de tip over de mallen  :thumb:  Had ik ook niet aan gedacht....

Esther68 schreef:

Heb niet aan een rijstwafel gedacht....(eet ik ook nooit) . Die zijn idd niet makkelijk in vorm te snijden.

ik heb een kleintje thuis die dol is op rijstwafels met smeerkaas, dus ik heb wat ervaring ;)

Heb je de rice krispies al wel gevonden? De gewone schijnen alleen nog bij Jumbo te koop te zijn, bij AH alleen de chocolade-variant.

5

Ik heb dit weekend de gewone rice krispies nog bij Ah gekocht.
Het is inderdaad het makkelijkst het meteen te verwerken: beetje boter in de pan, marshmellows erbij en als dit gesmolten is van het vuur af de rice krispies erdoor roeren. Het koelt vrij snel tot handwarm af, dan pak je de bonk uit de pan en kneed het direct in stoelvorm. Heel makkelijk.

Groet, Jolanda

6

Aha! Ik kan dus ook de stoel gelijk in vorm kneden ipv de rug/ armleuningen en zitting apart te maken en dan aan elkaar te lijmen.
Ik heb de krispies bij de Em-Te gekocht omdat onze AH deze ook niet heeft....
Ben benieuwd.... :)  Ga straks aan de slag!