1

Onderwerp: Is dit lekker?

Ik maak nog niet veel taarten en ben ook nog maar kort gelden hier op het forum beland.
Hoe dan ook, volgende week maak ik een kindertaart. Nu zit ik zelf te denken aan een vulling van chocolade mouse (kant en klaar) en banketbakkersroom / zwitserse room. Verder houd ik niet zo van boter, dus dacht ik om af te smeren chocoladebotercreme te maken (botercreme + chocolademelkpoeder).
Wat vinden jullie ervan?
*Banketbakkersroom of zwiterse room?
*Kan ik chocolademelkpoeder mengen met botercreme of is er een andere / betere oplossing?
*Is deze combinatie lekker: chocolademouse met banketbakkersroom/zwitserse room

2

Re: Is dit lekker?

Hallo,
Je kunt ook roomboter mengen met 90% poedersuikeren+/-10% cacao ( doe de cacao gewoon naar smaak ;) )
Chocolademousse+banketbakkersroom= heel lekker. ipv banketbakkerspoeder vind ik de Dr Oetker KOOKpudding vanille aangemaakt/gekookt met minder vloeistof lekkerder (+/- 300cc), meer de echte vanillesmaak, ook lekkerder dan de koude variant de kloppudding van Dr Oetker.
De vanille kookpudding kun je ook combineren met een lekkere vruchtenjam, zonder vruchtvlees natuurlijk voor kids :D

Kijk bij kinderen wel uit dat het niet te sterk smaakt.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

3

chocolade mouse kan je zo in de taart doen.
ik zou het niet met iets combineren
daar is de mousse veel te lekker voor.

je kan eventueel wel chocolade schaafsel over je laagje mousse strooien maar ik zou het zeker niet combineren met een andere vulling

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

wat voor chocolade mouse gebruik je dan???
Ben heel benieuwd want vind dat wel een hele goeie zo kant en klaar :)  heb het laatst geprobeerd zelf te maken maar dat was totaal mislukt  :(  :(

5

Esther, ik wilde Mona of AH eigen merk gebruiken. Zelf bedacht, leek me wel goed eigenlijk. Misschien is er iemand die er ervaring mee heeft???

6

elke mousse kun je tussen de taart doen!
zelf vind ik de combi chocolademousse met banketbakkersroom niet zo geweldig.
als ik chocomousse gebruik, doe ik er meestal caramelbotercreme bij. of witte chocolademousse.
of kersenvlaaivulling, ook lekker.

7

Of de combinatie lekker is weet ik niet, maar ik ben bang dat het een beetje erg "machtig"wordt. Chocolademousse is op zich al erg vullend. Met zwitseerse room wordt het dan misschien wel erg veel. Ik denk dat ik naast chocolademousse iets van een laagje jam(is er ook zonder stukjes) zou doen, om het geheel iets frisser te houden. Mijn ervaring is tenminste dat kinderen een stukje taart al snel "te groot"vinden, zeker met een wat zwaardere/vollere vulling.

8

Een vruchtenvulling met chocolade is altijd goed. Wat ik zelf lekker vindt is een lik nutella door de botercreme  :9

n'Djoy elke dag!

9

Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat ik maar afzie van de banketbakkersroom en in plaats daarvan jam ga gebruiken!