1

Onderwerp: vraagje over eetbare lijm

Ik moest vandaag 29 cc's maken en moest fondant op fondant plakken.
Ik heb daar eetbare lijm voor gebruikt, maar klopt het dat dat zo langzaam drrogt, of slecht droogt??
Ik vond het eerlijk gezegd wat tegenvallen.
Hoeveel moet je er van opsmeren?? Ik heb weinig gedaan omdat ik bang was dat t uit ging lopen.................

2

Re: vraagje over eetbare lijm

Hmmm, hier geen problemen mee. Ik gebruik kant en klare met tylose, maar je kunt het ook zelf met tylose maken. Als je het zelf gemaakt hebt, heb je misschien te veel water gebruikt?
Ik gebruikte voorheen poedersuiker met een beetje water, maar dat werd wel eens te zacht. Dat gebruik ik pers. niet meer.

3

Je moet er inderdaad niet teveel op doen anders kan het heel makkelijk gaan schijven. Voor de rest weet ik het niet want bij mij droog het snel genoeg. Hoe heb je het gemaakt?

4

Lcm schreef:

Je moet er inderdaad niet teveel op doen anders kan het heel makkelijk gaan schijven. Voor de rest weet ik het niet want bij mij droog het snel genoeg. Hoe heb je het gemaakt?

Met een kwastje uit een potje.................
Ff kijken welk merk.........

sugarcrafts eesentionals van rainbow??
Gekocht bij pipoos

5

patrieske schreef:
Lcm schreef:

Gekocht bij pipoos

Dat is de tylose-poeder...........hoe heb je daar eetbare lijm van gemaakt?

Fondant op fondant plakken gaat met een klein beetje water ook goed.

6

Karin09 schreef:
patrieske schreef:
Lcm schreef:

Gekocht bij pipoos

Dat is de tylose-poeder...........hoe heb je daar eetbare lijm van gemaakt?

Fondant op fondant plakken gaat met een klein beetje water ook goed.

Ik heb het niet zelf gemaakt, dit is toch eetbare lijm?? :o

7

Was het poeder of een pasta-achtig iets?
(heb geprobeerd op de site van pipoos het te vinden, maar die is niet echt handig)

8

Volgens mij verkopen ze bij pipoos dezelfde eetbare lijm als in DLT shop.

Ik maak 'm ook zelf. Met tylose en gekookt afgekoeld (!) water. Mijn lijm is dikker dan die uit het potje. Die is best wel vloeibaar. Zelf gebruik ik een heel dun kwastje, anders is het idd snel te veel.

9 Laatst bewerkt door Esther68 (22-10-2012 11:33)

Oeps ! 2x.....

10

Esther68 schreef:

Ik maak 'm ook zelf. Met tylose en gekookt afgekoeld (!) water. Mijn lijm is dikker dan die uit het potje. Die is best wel vloeibaar. Zelf gebruik ik een heel dun kwastje, anders is het idd snel te veel.

Misschien is dat wel wat handiger.
Die lijm die ik heb is wat dunner.
Hmmmm............. ik denk er eens over na..................
Hoe lang is die lijm dan houdbaar/vloeibaar??

11 Laatst bewerkt door @ppeltje (23-10-2012 11:25)

Esther68 schreef:

Waarom eerst het water laten afkoelen?
Ik maak ook zelf, maar giet gewoon het kokende water op de tylosepoeder. Paar uurtjes laten staan, even doorroeren en klaar.
Maak dit in een klein potje dat ik in de koelkast bewaar en waar ik telkens met een schone theelepel een schepje uit haal om te gebruiken. Dan is het heeeeeel lang houdbaar.

Fondant hoeft maar heel iets vochtig gemaakt te worden en dan plakt het al. Dus echt heel zuinig met de lijm zijn.  :rolleyes:

Dat is toch een TAART waard!

12

@ppeltje schreef:
Esther68 schreef:

Waarom eerst het water laten afkoelen?
Ik maak ook zelf, maar giet gewoon het kokende water op de tylosepoeder. Paar uurtjes laten staan, even doorroeren en klaar.
Maak dit in een klein potje dat ik in de koelkast bewaar en waar ik telkens met een schone theelepel een schepje uit haal om te gebruiken. Dan is het heeeeeel lang houdbaar.

Fondant hoeft maar heel iets vochtig gemaakt te worden en dan plakt het al. Dus echt heel zuinig met de lijm zijn.  :rolleyes:

Weet eigenlijk niet waarom ik het water af laat koelen  :) . En idd...met een schone lepel de lijm, die je denkt nodig te hebben, eruit halen  :Y