Onderwerp: beetje vroeg: wat is de ultieme kersttaart vulling
ik zat zelf te denken aan iets met stoofpeertjes te denken maar zou niet weten wat er bij te doen.
wat lijkt jullie de ultieme kersttaart vulling?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » beetje vroeg: wat is de ultieme kersttaart vulling
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik zat zelf te denken aan iets met stoofpeertjes te denken maar zou niet weten wat er bij te doen.
wat lijkt jullie de ultieme kersttaart vulling?
stoofpeertjes met kaneelcrème?
wat ik zelf wel erg kerstig vind: rijkgevulde chipolata
gebakken appltjes met rumcreme
vanillecrme met stukjes amaretti koekjes
Ik vind chipolata-vulling ook wel kerstigs, met lekker veel marasquin
pure chocolademousse met amerenne kersen
of boerenjongensbavaroise
of iets met kaneel en appel of steranijs
Ik ga even Abbo nemen was hier ook al over aan het nadenken
Wilde misschien de werthers echte proberen. Niet echt Kerstmis maar leek me wel lekker.....
Of iets met cranberries bijv cranberry compote. Dat is echt kerstig !
Advocaatbavarois of advocaatbotercreme met bonbonblocvulling .
Ik ben eruit hoor ! Ga een stapeltaart maken.
Eentje gevuld met bokkepootjesbotercreme en cranberrycompote
Eentje gevuld met bastognecreme en stoofpeertjes vulling
Klinkt lekker, maar toch gaat die van mij met chipolata zijn, hmmmmm....
Ik ga dit jaar voor een cranberrybavarois en witte chocolade ganache ... leek me wel kerstig
Ik ga dit jaar voor een cranberrybavarois en witte chocolade ganache ... leek me wel kerstig
mag ik je vragen hoe je die cranberrybavaroise maakt??
Suuske schreef:Ik ga dit jaar voor een cranberrybavarois en witte chocolade ganache ... leek me wel kerstig
Op zich vrij simpel ... ik heb de aarbeienmousse van de receptenlijst hiernaast gebruikt en de aarbeien vervangen door 150 gr. cranberries ... Ze zijn namelijk best pittig qua smaak en teveel ervan, dan wordt het zuur. Sap van limoen (of citroen) ook halveren dan. Ook heb er 2 flinke theelepels vanillesuiker bij gedaan.
Ik heb 'm als test van het weekend gemaakt in een klein taartje. Hij is echt heel lekker, maar je moet echt oppassen met de smaak van de cranberries. Hij wordt snel te overheersend.
Overigens ga ik er geen ganache bij maken, maar ga ik een witte chocolade mousse proberen. Ganache wordt heel zwaar hierbij zijn we achter gekomen.
Ingrediënten:
•150 gram cranberries
•3 blaadjes gelatine (3 gram)
•2 dl. slagroom
•sap van een halve limoen
•100 gram fijne kristalsuiker
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2 … ienmousse/
patrieske schreef:Suuske schreef:Ik ga dit jaar voor een cranberrybavarois en witte chocolade ganache ... leek me wel kerstig
Op zich vrij simpel ... ik heb de aarbeienmousse van de receptenlijst hiernaast gebruikt en de aarbeien vervangen door 150 gr. cranberries ... Ze zijn namelijk best pittig qua smaak en teveel ervan, dan wordt het zuur. Sap van limoen (of citroen) ook halveren dan. Ook heb er 2 flinke theelepels vanillesuiker bij gedaan.
Ik heb 'm als test van het weekend gemaakt in een klein taartje. Hij is echt heel lekker, maar je moet echt oppassen met de smaak van de cranberries. Hij wordt snel te overheersend.
Overigens ga ik er geen ganache bij maken, maar ga ik een witte chocolade mousse proberen. Ganache wordt heel zwaar hierbij zijn we achter gekomen.Ingrediënten:
•150 gram cranberries
•3 blaadjes gelatine (3 gram)
•2 dl. slagroom
•sap van een halve limoen
•100 gram fijne kristalsuiker
Zou je ook gedroogde cranberries kunnen gebruiken, denk je, of moeten het echt verse zijn??
Ik heb gedroogde gebruikt (althans, als je met gedroogd bedoelt die zakjes cranberries) even afspoelen en dan met aanhangend water en de citroensap en suiker kan je dat prima pureren.
Oh, en die vanillesuiker is optioneel natuurlijk. Als je 'm erbij wilt doen, dan zou ik het bij 1 zakje houden. Ik heb zelf vanillesuiker gemaakt, dus dan is hij wat minder chemisch en iets minder sterk ...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » beetje vroeg: wat is de ultieme kersttaart vulling