1

Onderwerp: Spoedje: Roze en witte muisjes

Ik heb nog een doosje De Ruijter muisjes in huis. De bedoeling was vorige maand de taart te maken/af te geven maar het is er niet van gekomen. Vandaag en morgen ga ik hem eindelijk maken. Nu zie ik dat de houdbaarheid tot september is  :(  :think:
Hij is voor men broer en schoonzus.
Zou ik ze toch nog kunnen gebruiken of toch niet meer??? Ik wil ze echt gebruiken, anders moet ik vanavond nog naar de winkel speciaal ervoor...

Ik hoor het graag !!

2

Re: Spoedje: Roze en witte muisjes

Ben je mal, dat kan gemakkelijk. Het is gemaakt van suiker en anijs en wellicht wat zetmeel. Daar gebeurt echt niks mee, zolang je het maar droog hebt bewaard. Fabrikanten zijn verplicht om iets op hun verpakking te zetten qua houdbaarheid, maar met suiker, zout enz. gebeurt echt helemaal niets hoor.

Succes ermee,

Tieneke

3

als het geen enorme verassing is kan je vragen wat je broer en schoonzus daar zelf van denken. Ik ben altijd vrij strikt met houdbaarheidsdatums, maar dat wordt je vanzelf als je eens heel erg ziek ervan bent geweest.
Toch denk ik dat het niet erg veel kwaad kan, maar ik zou persoonlijk niet heel blij worden als iemand mij spullen voorzet die over de datum zijn en dan voor mij bepaald of dat goed is of niet.

Maar aan de andere kant, 2 weken geleden waren ze nog goed  dan zijn ze nu na 2 weken echt niet meteen vergaan. 2maanden is wat anders dan 2 weken, zeker met dit droge spul. Vaak is de huidbaarheidsdatum op dit soort producten niet omdat het na die datum kapot is maar meer omdat na die datum de kwaliteit van het product wat achteruit kan gaan. Voor vers geldt dat natuurlijk niet, maar voor dit soort droge producten wel.

Het heeft 2 kanten, gewoon je eigen keuze maken. Iedereen zal hier een verschillende mening over hebben.

4

Ja, het doosje is zelf nog vergrendeld  :D
Ik kan dus plan A behouden, gelukkig  :Y  :Y  :Y  :Y

Dank je!

5

Ja, voor andere mensen zou ik het nu ook niet gebruiken.
Maar inderdaad het is nog maar 2 weken 'vervallen'.
Wij hebben in het gezin een goed immuunsysteem, dus ga het er nu op wagen. Anders moet ik het volledig in de vuilbak gooien en dat vind ik nu ook zonde.
Zal matigen in gebruik.