1

Onderwerp: meringuebodem?

Zou het ook mogelijk zijn om ipv een biscuitkapsel een meringuebodem (of 2) te gebruiken als basis voor een met MMF beklede taart? Gewoon (sorry Sonja Bakker)  glad = dik afsmeren met boter (of mokka) creme zodat je hem toch strak kunt bekleden? Heeft iemand dit al eens geprobeerd en zo ja lukt dat?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

2

Re: meringuebodem?

dat zou in principe moeten lukken, maar zal wel mirzoet zijn...

twee op elkaar (bovenste omgekeerd) en dan heb je direct een vlake bodem, ik zou er zelfs slagroom met stukjes fruit durven tussen te doen ;) , beetje merveilleux-achtig ;)
en dan afsmeren met een dun laagje botercr

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Ja, dat doe ik normaal gesproken ook; 2 schuimbodems en dan slagroom en vers fruit ertussen en erbovenop, goddelijk, maar nu ging het me erom hoe het schuim zich zal houden tussen botercreme en een laag fondant. De bodems zijn ondertussen klaar, zondagavond hoor je hoe het uiteindelijk gesmaakt heeft....

Groetjes Wendy

4

ik hou ernorm van merveilleuxkes :D

met dat laagje bv ertussen kan je er gewoon mee werken zoals met een gewone biscuit gewoon zien dat je niet te hard wrijft.  als je afgesmeerd hebt met de bc zet je hem best voor een uurtje in de koelkast dat de bc goed op opstijven zo zijn de zijkanten en de bovenzijde minder gevoelig...

5

ik begin hier te watertanden...

6

Nou het ging inderdaad prima! Had lekkere schuimbodems gebakken, met gehakte hazelnoten erin, toen mokkacreme ertussen en erop-omheen, daarna bekleed met MMF! Het schuim hield zich goed; bleef krokant (in ieder geval toch nog tot 6 uur erna, wat er daarna mee gebeurt hoor ik morgen...) en smaakte heerlijk....
Heb hem bij de parade geplaatst...
groetjes Wendy

Groetjes Wendy

7

klinkt heerlijk met de nootjes en mokka erbij! ... lijkt me de moeite om een ritje naar overpelt voor te doen ;)

en hoe zag het er vandaag uit?

was het niet te zoet met de MMF over?

8

Hij staat ondertussen natuurlijk bij m´n mama want het was voor haar verjaardag gisteren, dus ik hoor vanavond wel hoe de rest vandaag nog smaakte/ eruit zag.
Te zoet? Volgens de aanwezigen niet, maar ik geloof ook niet dat ze dat bij ons in de familie kennen.....;-)

Groetjes Wendy