1

Onderwerp: kersttaart

hopelijk plaats ik het deze keer wel juist...
hallo,
graag had ik van jullie tips gekregen over hoe ik een kersttaart moet maken want  ik heb er geen idee van... hou er wel rekening mee dat ik nog nooit een taart heb versierd en nog nooit met vulling gewerkt heb...
nu dat ik het hier zo schrijf lijkt die taart wel een onbegonnen werk
maar misschien kunnen jullie me toch helpen
groetjes

2

Re: kersttaart

Je kan via youtube erg veel filmpjes vinden. Zeker als je zoekt op engelse termen zoals decorating cake ed. Daar leggen ze ook goed uit hoe je moet bekleden.  Zo heb ik het ook geleerd.
deze tutorial over het vullen en afsmeren is ook handig:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809
Mocht je nou gaan vullen dan moet je goed bedenken of je een koelkast vulling wilt of liever niet. Ivm houdbaarheid ed heeft een vulling die buiten de koeling kan altijd mijn voorkeur, maar dat is persoonlijk.
Op de site cakecentral en hier kan je inspiratie opdoen over het design van je cake.
Ook zou je voor die tijd misschien een workshop basistaart kunnen volgen bij je in de buurt. Dan leer je de basics van het vullen en bekleden.
Het moet echt te doen zijn hoor! Lees goed mee en kijk eerst een veel filmpjes. Zorg voor goede fondant, dus niet hema of xenos ed want dat scheurt makkelijk.

Verder kan je de zoekfunctie gebruiken voor zoektermen zoals hoe bekleden, hoe vullen ed. Je moet dan wel even wat categorien aanklikken, anders werkt het niet. Via abonneren boven het topic kan je een topic onthouden. Via je proefiel-> abonnementen kan je dat dan weer terugvinden.

In principe kan je alles hier vinden. Probeer eerst zelf het te vinden via de zoek, over de meeste dingen zijn al meerdere topics nl. Als het niet lukt vraag het dan gewoon. Er is hier altijd wel iemand die je kan uitleggen of je links naar andere topics kan geven.