1

Onderwerp: Verschil choco biscuit mix en gewone biscuit mix?

Ik zie nu op de verpakking dat de verhoudingen van de choco.mix verschillen van de gewone. Dus wat nu? Tabel hier aanhouden of de verpakking? Wil een hoge taart, weet niet of ik nu voor 20cm mix kan pakken of 25cm..
Voor dezelfse vorm staat bij de choco mix namelijk meer mix en meer ei.. Snappen julliewat ik bedoel?

2

Re: Verschil choco biscuit mix en gewone biscuit mix?

Met choco rijst het minder goed dus meer mix nodig inderdaad. Tabel op de verpakking zou ik aanhouden.

3

En dan voor 20cm of 25cm aanhouden? Heb 20cm bakvorm en van de gewone mix pak ik dan verhoudingen voor 25cm..

4

Ik gebruik voor de 20 cm diepe taartvorm 330 gram beslag. Uit m'n hoofd dacht ik 4 eieren en 70 ml water erbij. Ik gebruik zowel de bakmix van de Bakzolder als die van Funcakes.
Meestal hou ik een klein beetje over daarvan. Wel mix ik het op de hoogste stand min 15 min!! Mijn ervaring is, dat dat echt essentieel is.
En dan word ie echt superhoog (tot net over de rand).
Ook laat ik m langer in de oven. Wel dezelfde temperatuur, maar zo'n 40 min in totaal. Als ik dan op de bovenkant voel met m'n hand en ik hoor m nog soppen, dan laat ik m nog wat langer in de oven.
Dat is wel per bakvorm weer verschillend hoe lang ik m erin laat staan :s .

5

Heb de verhouding voor 25cm gepakt. Hij is nu 8cm hoog. Best netjes als je bedenkt dat de mixer die.ik gebruik 36(!) jaar oud is.  :D  of hij lekker is moet nog blijken. Vries hem in en werk hem pas van t weekend af. Bedankt voor de antwoorden.