1

Onderwerp: pepernotenvulling

hoi allen,

ik ga voor mijn zoontje zijn 4de verjaardag een tractor stapeltaart maken.
nu heb ik 2 vraagajes!

het bovenste deel wil ik met banketbakkersroom met een paar lepels nutella pasta en een laagje milkyway ganache.

de onderste laag wil ik een pepernoten vulling maar hoe kan ik dat het beste aanpakken?

de pepernoten malen en door de banketbakkersroom? en wat voor extra laagje moet ik erbij combineren dan? of zou ik de perpernoten in de slagroommengen en dan nog een laagje banketbakkersroom met pepernoten??

en vraag 2: ik vind het heel moeilijk om in te schatten hoe dik ik de vulling er tussen moet smeren waardoor mijn taarten wel eens zwaar worden... tips?

Dromen komen niet zomaar uit, dromen moet je waarmaken!
<3 Jamie & Eline <3

2

Re: pepernotenvulling

Ik lees mee! iK wil ook pepernoten vulling maken...

Zelf denk ik dat je de smaak van pepernoot eruit haalt als je het door de banketbakkersroom doet... ik zou denken de pepernoten gemaald door de naturel botercreme...

Lust zelf geen marsepein.. *schaam*

3

Ik denk dat het het lekkerste is om de pepernoten (bij ons heten ze trouwens kruidnoten ;) ) gemalen door de slagroom of de botercreme te doen.
En als je schuddebuikjes neemt, kun je ze denk ik heel laten en door de slagroom of botercreme roeren.
en door het biscuit een beetje koekkruiden doen misschien?

Groetjes Gerien

4

Ik zou stukje pepernoten door botercreme van funcakes mixen of gewoon een laag kruimels er bovenop de botercreme strooien..
Weet alleen nog niet wat hier lekker bij is? Iets van caramel?

5

Ik lees ook mee

6

Ik ga denk ik dit doen;

1e laagje: Botercreme funcakes met stukjes pepernoten.
2e laagje: gesmolten chocolade (dit wordt dan knapperig)
3e laagje: Botercreme funcakes met stukjes pepernoten.

7

ik heb weleens slagroom met stukjes stroopwafel gedaan, maar omdat hij de dag erna pas werd gegeten proefde je niks meer van de koek dit was gesmolten, gebeurd dit dan niet bij de BCmix?

8

chan1985 schreef:

ik heb weleens slagroom met stukjes stroopwafel gedaan, maar omdat hij de dag erna pas werd gegeten proefde je niks meer van de koek dit was gesmolten, gebeurd dit dan niet bij de BCmix?

Ik heb het een keer gemaakt met bastognekoeken en dit bleef lekker!

9

met slagroom? hmm

Met welke koeken kan het dan wel en welke niet?

10

chan1985 schreef:

met slagroom? hmm

Met welke koeken kan het dan wel en welke niet?

Ik gebruik niet graag slagroom, omdat dit zo kort buiten de koelkast mag. Het liefst gebruik ik de botercreme van funcakes. Daar is het ook lekker door!

11

wat is die botercreme van funmix? ik heb wel een botercreme mix, die moet ik aanmaken met water geloof ik ofzo.... is dat hetzelfde?
en dan zou ik daar inderdaad de pepernoten in doen (klein gemaakt) en dan nog een laagje chocolade klinkt inderdaad lekker!

2de laag ga ik denk ik met milky way maken... ook gewoon smelten en in de botercreme mixen?

Dromen komen niet zomaar uit, dromen moet je waarmaken!
<3 Jamie & Eline <3

12

Ik gebruik pepernoten/speculaas/bastogne gemalen door de botercreme, soms nog wat kruimel er overheen.
Laatste keer had ik speculaas creme met gebakken appeltjes met kaneel en lemon curd :9

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

13

Hoe maak je lemon curd?

14

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/46/Lemon+Curd/

Maar ik heb tot nog toe uit een potje gebruikt :shh:

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

15

Ik ben van plan om 1 laag te vullen met slagroom + klopfix en dan daar verkruimelde (chocolade)pepernootjes erdoorheen te doen.

Maar dan de 2e laag... ???

(w)eet wat lekker is! Met mate... ;)

16

:think: kweet niet vwb die slagroom :nooo

bastogne en bokkenpootjes gaan prima door (m)bc, maar door slagroom is het niet aan te bevelen :nooo (wat mij betreft dan).

Denk dat pepernoten ook het best door (m)bc kunnen :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

17

weet je wat ook erg lekker is?
Een flinke lepel speculaaspasta door de bc.
Je kunt vast ook nog wel schuddebuikjes doorheen roeren. Ze zijn dan natuurlijk niet knapperig meer.
Als je dan door de biscuit koekkruiden doet wordt het erg lekker.
Als 2de laag kun je goed iets met chocolade doen.

Groetjes Gerien

18

en als het niet genoeg naar pepernoten smaakt, misschien wat koekkruiden toevoegen? Dat is heerlijk! doe ik ook vaak door koekjes...   :Y

19

Ik heb het laatst pepernotencrème gemaakt (wel voor een toef op cupcakes). Was heerlijk! Gewoon koekjes fijn malen en nog een beetje grotere stukjes laten. Door de botercrème mengen en... opeten! Als je het door slagroom doet worden de koekjes mals en dat vind ik persoonlijk niet zo lekker.

20

Carien schreef:

:think: kweet niet vwb die slagroom :nooo

bastogne en bokkenpootjes gaan prima door (m)bc, maar door slagroom is het niet aan te bevelen :nooo (wat mij betreft dan).

Denk dat pepernoten ook het best door (m)bc kunnen :Y

Heb ooit bokkenpootjes met slagroom + klopfix gedaan. Smaakte best aardig hoor. Kan me dan alleen niet meer herinneren of het uberhaupt nog wel knapperig was. Al lijkt me dat ook niet het geval bij de botercreme wel?

(w)eet wat lekker is! Met mate... ;)

21 Laatst bewerkt door Carien (15-11-2012 22:47)

niet echt knapperig, maar wel brossig (vraag me niet wat het verschil is :rolleyes:  ;) ); door de slagroom vond ik niks terug van de smaak van de bokkepootjes :nooo

Normaal maak ik zowat alles obv slagroom, maar koekjes gaan echt alleen nog door de (m)bc :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

22

Als je koekjes door bc doet worden ze wel zacht. Maar doe je koekjes door slagroom worden ze helemaal soppig. Ze smelten erin zeg maar.

Groetjes Gerien