1

Onderwerp: Mooi rondje op de cupcake

Hallo allemaal,

Ik zie bij vele van jullie een perfect rondje op de cupcake. Zelf heb ik wel een metalen ronde uitsteker, maar toch krijg ik ze niet zo mooi?
Ook zie ik soms wel is rondjes met een kartelrandje..(net zoals het cupcake papiertje)

Hoe krijg ik dat voor elkaar?!

Gr. Lysenka

Re: Mooi rondje op de cupcake

Ik lees even mee, ook bij mij liggen ze niet zo strak op de cupcake. Bij het uitsteken zien ze er nog goed uit, maar ergens tijdens het oppakken en er op leggen, lijkt het of ze toch wat vervormen.
Ben benieuwd naar tips.

Groetjes van Cora

3

Ik rol altijd een lap fondant uit op mijn werkmat.Als hij uitgerold is,pak ik hem op en leg hem op bakpapier.Daar steek ik de rondjes  op uit.De rest wat te veel is aan fondant haal ik gewoon weg en dan blijven alleen de rondjes over.Als je de rondjes dan uitgestoken hebt,moet je ze een tijdje laten liggen.Ze drogen dan iets in,waardoor ze harder worden.Zo vervormen ze minder bij het oppakken.
Dan de decoratie erop maken en het hele rondje voorzichtig oppakken en op de cupcakes leggen.
Heel simpel eigenlijk. :D
Veel succes met mijn mini how-to. ;)

groetjes yvon

4

De truc is inderdaad om het rondje even te laten drogen voordat je het oppakt, zoals Yvonne 72 al genoemd heeft.
Ik decoreer echter pas als het rondje op de cc ligt. Zo voorkom ik dat de decoratie stuk gaat bij het transporteren naar de cc.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

5

Ik steek rondjes vaak uit op een bakpapiertje: dan hoef je niet meer met een paletmesje eronder die het soms wat uit vorm trekt. Gewoon opkieperen en ergens laten drogen :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>