1

Onderwerp: biscuit wordt bol als hij net gebakken is...

hallo allemaal

ik heb even een vraagje, ik heb voor het eerst een marsepeintaart gemaakt voor mijn zoontje. maar toe mijn biscuittaart uit de oven kwam zat er een bol op en dat gelde ook voor mijn mini cakejes.
hebben jullie dat ook of doe ik iets verkeerd ?

groetjes ilse :)

2

Re: biscuit wordt bol als hij net gebakken is...

De taart omdraaien als die uit de oven komt dan word dus de onderkant de bovenkant en andersom. Zo heb je een recht bovenkantje :)
taartgroetjes miranda :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

3

Als je minder heet (en dus evt. iets langer) bakt dan rijst je cake regelmatiger en heb je minder gauw een bult. Je kunt ook je temperatuur stapsgewijs laten oplopen (140 - 155 - 170 graden).
Verder kun je de bult er gewoon af snijden en inderdaad, de onderkant wordt altijd de bovenkant want die is veel strakker! Veel succes!

4

dank je wel ik ga deze week weer een taart maken.
groetjes ilse

5

Ik heb jaren geleden van iemand op het forum een supertip gekregen ( weet helaas niet meer van wie); Net voordat je 'm in de oven doet even met een plantenspuit besproeien met water: keurig vlakke bovenkant!

( Natuurlijk wel evengoed op z'n kop bekelden, omdat de randje iets of wat blijven afbollen)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

ik bak ook minder heet en maak een kruis in het midden en strijk daaruit wat beslag naar de zijkanten dan bolt ze ook niet.
succes

Adrienne schreef:

Ik heb jaren geleden van iemand op het forum een supertip gekregen ( weet helaas niet meer van wie); Net voordat je 'm in de oven doet even met een plantenspuit besproeien met water: keurig vlakke bovenkant!

( Natuurlijk wel evengoed op z'n kop bekelden, omdat de randje iets of wat blijven afbollen)

Ik doe dit ook altijd, en het werkt geweldig heb nooit een bolling in het midden

8

bedankt :Y