1

Onderwerp: brownie cakepops?

eerst maar ff de vraag:

Is er een brownierecept dat wél in de cakepopmaker kan?

en dan nu het te lange verhaal :lol:
Mijn dochter heeft bij een vriendinnetje al een paar keer brownies gebakken en vroeg zich af of dat ook in de cakepopmaker kon. Nu wist ze precies welke mix het vriendinnetje had en die heb ik dus voor haar gekocht en  :x  was een met water-aanleng-mix.
Het was voor de mix prima, voor de cakepopmaker veel te dun om te spuiten.  (en getverderrie rubberige cake maar dat terzijde)
dus daarom bovenstaande vraag ... voor ik tig brownierecepten uitprobeer ( met de toch al slecht lukkende lijn)

Alvast bedankt voor het meedenken, ik kon met de zoek functie niets hierover vinden.

Groetjes Sas

2

Re: brownie cakepops?

Lijkt mij erg lekker! maar heb dit ook nog niet uitgeprobeerd dus lees even met je mee... :D

3 Laatst bewerkt door @ppeltje (14-10-2012 22:27)

Ik heb niet zo veel ervaring met brownies, maar is het niet zo dat dit beslag sowieso dunner is, omdat het een beslag is voor 'vochtige cake'?  :think:
Ben ook wel nieuwsgierig naar de mening van anderen met meer ervaring met brownies dan ik, want het lijkt me wel errug lekker als cakepop!  :9  :lol:

Dat is toch een TAART waard!

4 Laatst bewerkt door djehr (15-10-2012 07:14)

Ik zat mij vanmorgen te bedenken dat het helemaal niet gek is dat het niet gelukt is. Een van de redenen waarom een brownie een beetje klef en compact is, is dat het deeg niet zo gerezen is. Je klopt de eieren niet op en in de meeste recepten gebruik je gewoon bloem in plaats van zelfrijzend bakmeel. Er zit dus helemaal geen rijzend vermogen in het beslag. En dan komen ze in de cakepopmaker dus ook niet omhoog.

Wat je denk ik wel zou kunnen doen is gewoon brownie bakken in de oven en er dan stukjes van snijden en daar balletjes van draaien. Een brownie zou 'klef' genoeg moeten zijn om er een balletje van te draaien....

En wat betreft het dunne beslag: ik gebruik in de cakepopmaker vaak het beslag voor cupcakes van Rudolph van Veen.  Dat is ook een erg dun beslag maar doe ik gewoon in zo'n flesje voor poffertjesmix. En daat gaat perfect met het vullen van de cakepopmaker...