1 Laatst bewerkt door JPS (13-10-2012 16:12)

Onderwerp: Mijn eerste Barbietaart

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-74Z834SU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BDZNGRBT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U8TJFNBF.jpg

En nog een extra taartje
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IUEDP73I.jpg

Barbietaart is geheel van fondant gemaakt, gumpaste is mooier maar vies
Barbie gevuld met m.b.c. met frambozenputee en met Banketbakkersroom

Andere taart gevuld met EIgengemaakte Lemon Curd en m.b.c. met frambozenpuree en een laag sinaasappelbavoise met mascarpone erdoor
Bekleed met fondant.

Bedankt voor het kijken,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

2

Re: Mijn eerste Barbietaart

dat witte van die jurk lijkt mij moeilijk

Heb jij een structuurroller of mat van de 2e taart? En waar heb je deze gekocht?

3

Heb er nog even een paar detail foto's bij gezet.
De frills zijn een flinke klus maar echt moeilijk is het niet, tenminste eerst even oefenen.
Dat motief van de tweede taart komt van een mat, ooit gekocht bij DLT in Veenendaal bij Karla.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4

Prachtig man, vooral die gefrillde binnenkant. En wat een lekkere vullingen en strakke taart erbij (zelfs na een imprint, knap hoor).

Tieneke

5

Yeejjj..JPS de frills/ruffles  ;) zijn super!!!!

Barbies mogen in de 3d-rubriek........ik vind ook echt dat ze daar thuishoort (die laatste niet, maar de volgende keer mag je dus 2 topics openen in 2 rubrieken  :Y )

[MOVE] -> 3D

6

Jee, haan, wat werk jij ongelovelijk secuur :thumb: , supermooie taarten.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

7

hmm   ik heb het idee dat je dit wel (veel) vaker doet ,, prachtig

8

@petra2012,
Nee hoor echt niet.
Ik heb wel een keer eerder de binnenkant gemaakt van een barbie taart, de rest heeft mijn oudste dochter toen met opa afgemaakt.

Nu wilde ik het zelf wel eens een keer proberen.
Het lastigste waren de schouderbandjes, fondant plakt niet best op plastic pop, en de roze lappen van de jurk.
Ik had het topje nog met een wit randje willen verhogen maar dat is wegens tijdgebrek niet gelukt. Nu is de decollete dus wat lager uitgevallen dan de bedoeling was.

Helaas heb ik een fulltime job met veel overwerk en nog eens drie dochters en vrouw dus maar weinig taarttijd, maar als ik dan toch taart dan meteen maar goed  O-)

Bedankt allemaal voor de complimenten,
John

9

:thumb: prachtig

10

mjammjammjam! en de verpakking van al dat lekkers is prachtig!  :Y  :thumb:  :thumb:

:think: heb je de ruffles nou nog van tevoren gemaakt of toch last minute? (ik had je topic gelezen O-) , maar had geen antwoord :s  ;) ).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Geweldig mooi Haan!  :thumb:

"Life begins where your comfortzone ends."

12 Laatst bewerkt door JPS (14-10-2012 12:13)

@carien, de ruffles of frills ( schijnt de juiste benaming te zijn) had ik wel een aantal van tevoren van gemaakt en bewaard maar verse bleken toch prettiger te werken. Door het oefenen en het juiste gereedschap ging het nu een stuk sneller dan in het begin.

Er kwam wat minder visite dan verwacht dus is alleen de tweede taart op gegaan, barbie is dus nog intact en gaat de vriezer in tot volgende week. Dan gaat ze mee op vakantie.

13

Mooi gedaan Haan!!!  :thumb:  Alsnog gelfeliciteerd met je kippekuiken! :D  Ze is vast heel trots op haar taartfabricerende papa!! (terecht ;))

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

14

Nog nooit gereageerd op het forum, altijd alleen maar meegelezen, maar vind deze prinses zo mooi, wilde even een complimentje maken!!!

Over 3 weken is mn dochtertje jarig, geweldige inspiratie deze taart :-)
Hoe heb je de frills gemaakt, als ik vragen mag??

15

Allemaal bedankt voor de complimenten :thumb:

@Decomama, dit was mijn voorbeeld link

En hier een site die iedere taartbakker(ster) zou moeten hebben in zijn favorieten

Ik had de frill uitsteker niet dus heb ik gewoon met twee cirkels uitgestoken
Het sate stokje het ik later verruild voor een keramisch frill stokje, iets dikker dan sate stokje.

Groetjes en suc6,
John

16

Hoi John,

bedankt voor je tips en inspiratie! Die site is idd geweldig, staan heel veel handige dingen op, ga ik zeker nog vaak gebruiken.

De verjaardag van mijn dochtertje is inmiddels geweest, heb jouw taart als inspiratie gebruikt voor de mijne, vond m zo mooi  :)