Onderwerp: slagroom cupcakes met pindakokrant top en citroenbotercreme topping.
hierbij mijn recept voor slagroomcupcakes met pindakrokant top , citroenbotercreme topping met chocopuur deco.
ingrediënten voor ongeveer 19 grote cupcakes.
200 gram zelfrijzenbakmeel
200 gram kristalsuiker
200 ml slagroom
4 eieren
scheutje citroensap
1 tl bakpoeder ( hoef niet ,maar is dat ze een beetje beter rijzen)
pinda krokant strooisel.
doe de suiker scheutje citroensap en de slagroom min een kom en klop nu met een handmixer deze op de slagroom goed is , let wel op dat je het niet te lang doe want dan heb je boter , doe nu de eieren erbij en klop 3 minuten op hoge snelheid , doe beetje bij beetje de zelfrijzenbakmeel met de bakpoeder erin en klop dit weer even 5 minuten op hoge snelheid .
schep nu de cupcake vormen hiermee net iets meer dan de helft vol.bestrooi nu de bovenkanten met de pinda krokant en bak ze 25 minuten op 180 a 170 graden midden in de oven
prik in je na 25 minuten met en sateprikker in de cupcake en blijf erniets aan kleven dan zijn ze goed , haal de uit de oven en laat ze 10 minuten afkoelen en doe ze daarna in een doos met een deksel erop ( anders drogen ze te ver uit .)
maak citroen botercreme van 150 gram poedersuiker en 150 gram roomboter en citroen smaakstof of citroensap( ik gebruikte citroensap), klop de boter zacht en doe beetje bij beetje de poedersuiker erbij en een scheutje citroen sap of wat druppels citroen aroma, spuit deze als een toefje op je cupcakes en leg er een choco decoratie op .
doordat je het cupcakebeslag niet met roomboter maak maar met slagroom worden de cupcakes niet zo donker van kleur en erg zwaar als ze afgekoeld zijn maar zijn heel erg zacht van smaak en als je erop druk dan veren ze mee.
mijn blog: http://thehighteastamper.blogspot.com/