1

Onderwerp: Botercreme van soezie

Heey lieve mensen!!! Ik heb even een vraagje!! Ik gebruik de botercreme van soezie! Nou wil mijn moeder voor haar verjaardag een mokka taart! Kan ik mokka extract toevoegen aan de botercreme??

Hoor graag van jullie

2

Re: Botercreme van soezie

jup, erg lekker :Y

3

Gelukkig! Heb me rot gezocht op internet!!

Ja hoor, kan inderdaad prima.

Groetjes van Cora

5

Ik heb ook nog een vraagje over deze crème. Op 100 gram mix moet 250 gram boter, 100 gram suiker maar ook 250 ml water. Is deze creme dan nog wel geschikt om af te smeren en te bekleden met fondant of zou ik al het water weg moeten laten?

Groetjes,
Ilona.

6

Het water weglaten is geen optie.
Je kunt bij twijfel altijd dun afsmeren en dijkjes van 1:1 botercreme met smaakje doen, dan heb je gegarandeerd geen probleem. Afsmeren met mbc is mijn faforiet maar dat is persoonlijk.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

7

JPS schreef:

Het water weglaten is geen optie.
Je kunt bij twijfel altijd dun afsmeren en dijkjes van 1:1 botercreme met smaakje doen, dan heb je gegarandeerd geen probleem. Afsmeren met mbc is mijn faforiet maar dat is persoonlijk.

Bedankt voor de tips. MBC botercreme probeer ik wel een andere keer dat vind ik nu even teveel gedoe. Maar ik probeer de mix eerst maar eens met wat minder water. Eens kijken hoe dat bevalt.

Groetjes,
Ilona.

8

Ehm ik smeer hier altijd mee af! Gewoon recept volgen!
Miss doe ik t ook fout hoor???

Rubsel schreef:

Ehm ik smeer hier altijd mee af! Gewoon recept volgen!
Miss doe ik t ook fout hoor???

Omdat er water in zit is het risico dat je fondant of marsepein gaat smelten erg groot! Ik zou het niet durven! Smeer gewoon af met 1:1

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

10

lukt prima zo hoor, ik vervang een deel van het water door koffie,of baileys, of...

Nog nooit geen probleem mee gehad hoor: het water dat je toevoegt is, dacht ik, het vocht dat er uit gehaald is om de mix te drogen tot poeder.

11 Laatst bewerkt door Mirka (14-10-2012 17:40)

:D
een keer is genoeg

Mirka schreef:

lukt prima zo hoor, ik vervang een deel van het water door koffie,of baileys, of...

Nog nooit geen probleem mee gehad hoor: het water dat je toevoegt is, dacht ik, het vocht dat er uit gehaald is om de mix te drogen tot poeder.

Nog nooit geen problemen gehad, dat kan...maar t risico is er, ook met koffie of baileys....ik durf dat risico persoonlijk niet te lopen als ik voor anderen een taart maak...lees maar eens goed rond hier op t forum....heel vaak smeltende taarten met een mix waar vocht aan toegevoegd wordt.....

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

13

Heb de mokka crème gemaakt met de botercreme en idd erg lekker! Bedankt voor alle tips