1

Onderwerp: Lady Sharon cake naar de filestijnen :(

Haaii!

Normaal maak ik mijn taarten op recept ( basis biscuit ) en als hij er mooi uit kwam was ik al tevreden.. Tot tegenstelling dat ik hier soms toren hogen taarten voorbij zie komen.. maar mij nog nooit geluk.. Afijn..

Net voor het eerst de Lady Sharon gemaakt.. Wou de eerste 20 min mixen met mijn keukenmachine die het niet meer deed ( achteraf maar goed ook want hij werd zo luchtig met mijn handmixer dat het niet eens had gepast ) zo'n alles in 1 ding ;)

Ehm rond de 15 min gemixt ( vond wel ff genoeg + baby die jengelig werd) bloem + water erbij gespateld en nog ff gemixt.. Hop de oven in, in de springvorm van 24 cm! Nou hij werd zo mooi, helemaal happy.. Haal ik hem er uit zit er een losse krokante laag op ( ??) en is hij zo luchtig als pudding zeg maar dus hij kwam al lelijk uit de bakvorm en moest hem gelijk storten volgens het recept..

Los snijden werd helemaal drama en hij mist nu stukken aan de zijkanten.. Normaal zijn mijn taarten best compact zeg maar..

Wat heb ik fout gedaan?? :(

Groetjes!

2

Re: Lady Sharon cake naar de filestijnen :(

Ik ken de cake niet, maar als ik je verhaal zo hoor heb je hem waarschijnlijk te kort of op te lage temperatuur gebakken.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

Bedankt voor je reactie!

Hij staat hiernaast bij recepten en heb ook die tijd aangehouden.. En door die krokante laag denk ik dan weer dat hij te warm gebakken is (??)

Wel jammer want het had een mooie taart kunnen zijn, hij smaakte ook heel goed.. Maar heb er 2 boltaartjes van gemaakt voor een borsten taart  :) dus heb uiteindelijk niks verspilt haha

groetjes!

4

Tja, elke oven is anders.............dus ik denk dat het hem in de baktijden/temperatuur zit.......