1 Laatst bewerkt door Lynnie (07-10-2012 09:27)

Onderwerp: A-diploma stapel

Hierbij een simpele A-diploma stapel. Hij was compleet niet strak.. :nooo  Ik snap soms niet waarom ik hem niet strak krijg. de laatste was  al wel wat beter. maar ach zoonlief was er blij mee.
Met deze taart ging ook alles mis. de vulling schifte de slagroom kreeg ik niet geklopt :nooo de maserpein was mega plakkerig! die letters waren een RAMP! dat doe ik nu dus met fondant!  ;)
(nu inmiddels gister ook zijn B-diploma gehaald! hij dacht taart te krijgen maar elke maand een taart vond ik iets te veel ! hahahaha)

De bovenste laag was heel lekker!
die bevatte sinaasappel mascarpone, laagje sinaasappelmarmalade en een laag mascarpone met witte chocolade. afsgesmeerd met botercreme met witte choc.

de onderste laag was bonbonbloc vulling en mascarpone met witte choc afgesmeerd met botercreme witte choc.

http://i251.photobucket.com/albums/gg311/hypo-jazzie/DSC05978.jpg

http://i251.photobucket.com/albums/gg311/hypo-jazzie/DSC05980.jpg

http://i251.photobucket.com/albums/gg311/hypo-jazzie/DSC05981.jpg

http://i251.photobucket.com/albums/gg311/hypo-jazzie/DSC05985.jpg

nou bedankt voor het kijken!

2

Re: A-diploma stapel

wow ik zie nu pas voor het eerst zo groot. maar ik denk dat ik ook de marsepein dikker moet gebruiken. de laatste taart was al mooier maar scheen ook door! nu zie ik dat deze ook doorscheen. :nooo wat een bagger taart als ik m zo zie :(  :grr:

3

Kom op!!! Valt heus wel mee....Iedereen heeft wel eens zo'n taart, waar iets mee is. Ik vind hem redelijk goed geslaagd. :thumb: Ik heb een taart gehad die in elkaar zakte en dat het huilen me nader stond dan het lachen.....Het voornaamste is dat je zoon er blij mee was. :Y De slagroom dat ie schifte, misschien je menstruatie?? Als je de taart afsmeert voor je er fondant of marsepeinn opdoet, eerst even in de koelkast zetten, dan kun je het nog mooi glad maken met een spatel. ;) En inderdaad de marsepein iets dikker laten.....

4

De gemiddelde Nederlander koopt gewoon een slagroomtaart, dus dat je dit voor elkaar hebt gebokst is al hartstikke goed!

En bij iedere taart kom je weer leermomentjes tegen. Zo blijf je jezelf verbeteren toch?
Lekker strak afsmeren en idd de bekleding iets dikker en dan is het al goed!  :thumb:

Je vulling klinkt heerlijk trouwens! Ik moet zelf ook nodig eens wat meer experimenteren met vullingen. Ben elke keer bang dat het toch niet zo lekker is hihi

Keep up the good work en lekker veel taarten bakken!  :lol:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

5

Heb je andere taartjes ook even bekeken..die witte stapeltaart met het huisje erop is echt prachtig!  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6

ik vind het een heel leuke taart!

mis alleen een zwemmend knulletje als ik heel eerlijk ben...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

hahaha ja snap wat je bedoeld met het zwemmend knulletje. Had geen zin om te boetseren meer. was al middernacht werk (we hoorde 1 dag van te voren dat hij mocht afzwemmen. dus alles uit de vriezer gehaald etc. en dan met een rampentaart :D)
Ik ga straks onze taart van onze trouwdag uploaden (daar had ik nog iets meer project van gemaakt. echt ene dag bakken etc. (o en deze taart was ook voor die witte ;)) Ik had wel de botercreme laten drogen in de koeling bij deze. dat ben ik vanaf deze gaan doen.

Maar denk dat mijn grootste probleem toch is dat ik de marsepein te dun uitrol.

Ook de laatste taart schijnt door.
En idd hij was er super blij mee!!

Ik experimenteer heeel veel met vullingen en eigenlijk zijn ze aaaltijd lekker. volgens mij is alles met marsepein lekker :D  :D  :D

tegenwoordig smeer ik af met witte chocolade ganache.

thx for the opstekers  ;)  ;)  ;)  ;)  doet goed.