1

Onderwerp: Help! Taart decoreren met chocolade!!

hoihoi,

ik ben nieuw hier op het forum maar ook een beginneling qua taarten bakken.

nu bevalt de nicht van mijn vriend binnenkort van een dochter en daar ga ik een taart voor maken maar wil ik de naam met witte chocolade maken. natuurlijk wel eerst de chocolade smelten en met een spuitzakje op de taart maken.
alleen heeft iemand hier ervaring mee?
weet iemand ook of de chocolade op het fondant blijft zitten of komt het er los op te liggen?

en verder nog een vraagje. ook wil ik met chocolade wat friemeltjes/sliertjes/ hoe je het ook wilt noemen/ maken maar ik kan nergens leuke voorbeelden vinden. heeft iemand een foto van een leuk voorbeeld?

alvast bedankt!

groetjes esmeralda  :rolleyes:

2

Re: Help! Taart decoreren met chocolade!!

ja hoor, kan prima!! tips: verhit je chocola niet te heet en zorg dat er absoluut geen water bij kan komen.
Voorbeeld heb ik niet, maar kijk lekker hier rond op het forum, dan kom je vast genoeg ideen tegen.

Succes!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

dankjewel!

het idee is zo. ik bekleed een taart met bruine fondant. dan wil ik de naam en datum waarop ze geboren is met witte chocolade erop maken. verder maak ik met roze marsepeinen baby voetjes van de jamin een voetspoortjes en ik wil boven de naam een klein vlindertje van een andere kleur fondant doen.
dat is toch wel een redelijke baby taart?
maar ik zocht dus nog wat voor op de zijkant van de taart, vandaar dat ik ook bang was dat de chocola eraf zou kunnen vallen.

xx

4

wel goed op temperatuur houden anders wordt t of niet hard of lelijk... anders kan je ook glazuur pakken of creme of royal icing :)

5

misschien een idee om de tekst die je met de gesmolten chocolade wilt gaan spuiten,

eerst op bakpapier te spuiten.

Als het dan niet mooi is kan het gewoon nog een keer opnieuw.

Ben je tevreden, dan gewoon hard laten worden, dan laat het (denk ik) ook wel makkelijk los van het bakpapier.

Dan kun je het eerst mooi los op de taart leggen, mooi plaatsen,
en dan op de goede plek vastlijmen met tylose.

(Heb het nooit gedaan, maar zo zou ik het doen,
heb alleen geen ervaring met chocolade lijmen met tylose op fondant....
misschien eerst uitproberen, maar moet kunnen dacht ik zo)

t'is maar een idee, misschien kun je er iets mee

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

6

Misschien een leuk idee om modeleerchocolade chocolade te gebruike. Deze kun je zelf maken of kant en klaar kopen. Je kunt er mee boetseren, maar ook uitrollen, gelijk fondant. Frances MacNaughton heeft zelfs een leuk boekje met boetseersels van chocolade geschreven.

Let's have Fun with Cakes! www.funwithcakes.be
Exclusief verdeler van de Annelies Van Tessel producten.

7

Siena schreef:

misschien een idee om de tekst die je met de gesmolten chocolade wilt gaan spuiten,

eerst op bakpapier te spuiten.

Als het dan niet mooi is kan het gewoon nog een keer opnieuw.

Ben je tevreden, dan gewoon hard laten worden, dan laat het (denk ik) ook wel makkelijk los van het bakpapier.

Dan kun je het eerst mooi los op de taart leggen, mooi plaatsen,
en dan op de goede plek vastlijmen met tylose.

(Heb het nooit gedaan, maar zo zou ik het doen,
heb alleen geen ervaring met chocolade lijmen met tylose op fondant....
misschien eerst uitproberen, maar moet kunnen dacht ik zo)

t'is maar een idee, misschien kun je er iets mee

het laat erg makkelijk los van het bakpapier!
al moet ik zeggen dat het wel snel breekt