1

Onderwerp: Mr. Jummy (of Jimmy) van Sultana boetseren

Ik sta voor een mooie uitdaging. Mijn jongste dochter wordt bijna 2. Ze is bijna vergroeid met haar Sultana pop (weten jullie welke ik bedoel, zo'n poppetje van rood-roze-witte ruitjes stof, je had er ook rugzakjes van).

Nu lijkt het me leuk om deze knuffel te boetseren voor bovenop de taart. Het boetseren alleen al is een uitdaging, maar ik vraag me af hoe ik het beste die ruitjes stof kan namaken...
Je kunt ze natuurlijk schilderen op de witte fondant, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Of misschien de rode vierkantjes uitsnijden en er daarna op leggen maar ik weet niet of dat nu echt goed werkt.

Hebben jullie misschien goede ideeen? En stel dat ik ze wil schilderen, kan dat dan met gelcoloring die je dan verdund met alcohol o.i.d.? Ik neig meer naar ruitjes uit fondant omdat ik het schilderen nog nooit gedaan heb en het me ook moeilijk lijkt om iets te corrigeren.

Maar tips and tricks zijn zeker welkom, bedankt alvast!

Groetjes,

Marleen

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

Re: Mr. Jummy (of Jimmy) van Sultana boetseren

Hoi Marleen,

Tja, schilderen heb ik ook eens een poging voor gedaan, maar geloof me het wordt er niet beter op! Om te schilderen op fondant heb je echt cacaoboter met lusterdust nodig.
Als je de rode vierkantjes op de witte fondant legt kun je ze voorzichtig, zachtjes er in rollen voor het ruitmotief.
Je kunt natuurlijk ook hier iemand op het forum vragen voor een print op icing ofzo. Krijg je ook een heel strak resultaat.

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Suc6, Tamara  :thumb:

"A party without CAKE is just a MEETING"
www.sweetcleefcakes.nl

3

Irene van cake4you heeft er 1 gemaakt. Misschien even bij haar navragen?!

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

Bedankt voor de tips, ik ga er zeker wat mee doen. Het resultaat kom ik zeker showen, als hij gelukt is ten minste ;-).

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

5

Nou, het is gelukt. Door jullie advies heb ik besloten om mr. Jummy te beschilderen en dat is goed gelukt. Het was ook gemakkelijker dan verwacht, dus beschilderen is zeker een optie voor een volgende keer.
Hierbij een kleine fotocollage (zoals je ziet is de originele mr. Jummy er ook erg blij mee ;-)):

http://www.zoetezinnen.nl/wp-content/gallery/taarten/jummy-collage.jpg

Groetjes, Marleen!

Wauw wat mooi geworden!! Echt heel leuk gedaan! :thumb:

www.sweetcleefcakes.nl

Wauw wat mooi geworden!! Echt heel leuk gedaan! :thumb:

www.sweetcleefcakes.nl

8

Hij is echt leuk geworden!
Maar hoe heb nou uiteindelijk het ruitmotief erop geschilderd? En heb je 1 kleur gebruikt? De roze?(die dan op de kruising donkerder wordt, zeg maar). Ik ben erg benieuwd...ben niet zo'n kenner met schilderen op taart en/of poppetjes..