1

Onderwerp: Biscuit bleek

Hoi!

Ik bak mijn biscuits in pme vormen maar ze blijven altijd zo bleek aan de buitenkant, ik gebruik de easybeak strips van wilton . De taart is helemaal gaar als ik de biscuit snij lijkt hij wel taai zou dat door de tijd komen dat ik het eiwit klop?

Hoop het verlossende antwoord te krijgen, begin een beetje  :rolleyes:  hopeloos te worden. Ik zou het liefst zo een mooie fluweel zachte biscuit krijg zoals die van banketbakkers,dus als jullie nog recepten hebben.

2

Re: Biscuit bleek

De bake even strips gebruik ik nooit voor vormen van 25 cm en kleiner.

welk recept gebruik je want je hebt het over eiwitten kloppen?
De biscuits van hier op het forum (kijk bij recepten links in  beeld in het rijtje) gebruiken allemaal hele eieren. De mix van funcakes ook.

Misschien handig als je even opschrijft welk recept je gebruikt, hoe lang en met wat voor mixer je klopt en hoe je de biscuits bakt (hele lucht oven of elektrische oven, constante temperatuur of oplopende temperatuur). Met die info is het voor ons makkelijker om je te helpen

3

Ben ook wel benieuwd naar je recept omdat ik de eiwitten ook niet echt begrijp.
Mijn biscuit is trouwens ook niet echt donker. Hoeft ook niet omdat je dit toch eigenlijk niet ziet. Ik gebruik helemaal geen strips. Denk toch dat het daardoor komt dat je biscuit bleek is.

4

Hoi,

Bedankt voor de reacties, ik gebruik 1 ei, 30 gr bloem en 30 gr suiker per halve liter. Ik klop de eiwitten appart volgens een ander recept wordt de biscuit luchtiger zoals ook bij de angel food cake.