1

Onderwerp: Jem soccer boot

Ik ben aan het stoeien met deze uitsteker, maar krijg de delen er niet in zijn geheel uit en dat moet toch wel de bedoeling zijn.
Er zitten bijvoorbeeld vakjes in de neus en aan de zijkanten streepjes en het fondant scheurt steeds op die lijnen ook als ik het langer laat drogen.
De zooltjes gaan wel goed.

Iemand tips (en eventueel een filmpje hoe hem in elkaar te zetten :D ?

2

Re: Jem soccer boot

Gebruik je gewoon fondant, of met tylose of..........?

Mijn ervaring met JEM-uitstekers is dat fondant met de helft gumpaste ideaal werkt.......

3

Karin09 schreef:

Gebruik je gewoon fondant, of met tylose of..........?

Mijn ervaring met JEM-uitstekers is dat fondant met de helft gumpaste ideaal werkt.......

Ik gebruikte nu fondant zonder tylose (de witte van regalice hardt altijd zonder tylose snel uit, maar nu heb ik blauw en rood en dat hardt dus niet snel uit).

Had al bedacht nog eens te proberen met tylose. En wat is gumpaste? Was dat ook niet een combinatie van twee dingen :o ?

4

Gumpaste kun je kant en klaar kopen of zelf maken (volgens mij bij de recepten heet het Mexican Paste) Voordeel ervan vind ik de elasticiteit (en dus niet zo snel scheurt) en dat het relatief snel droogt.

5

Karin09 schreef:

Gumpaste kun je kant en klaar kopen of zelf maken (volgens mij bij de recepten heet het Mexican Paste) Voordeel ervan vind ik de elasticiteit (en dus niet zo snel scheurt) en dat het relatief snel droogt.

Dank je, ik ga nog wat proberen.