Ik heb de "tabel van djehr" gebruikt vanmorgen en dat resulteerde dus in een laag biscuit. Omdat iedereen hier zweert bij deze tabellen ben ik zo eigenwijs geweest om ook de tweede keer de Djehr-tabel aan te houden (per halve liter 50 gr ei, 65 gr mix en 6,5ml water). Ik bedoel; als het voor iedereen werkt, waarom dan niet voor mij? Ik was uitgegaan van 9,4 keer het recept voor de taart van vanmorgen. Ook voor de tweede heb ik dit gedaan. Ik denk namelijk dat het niet aan de tabel ligt, maar aan de mixer. Daar kan ik alleen achter komen als ik gewoon de tabel gebruik.
Ik heb zojuist mijn tweede taart gemaakt met de Kenwood van de buurvrouw. Ik ben uitgegaan van 8,8 keer het recept. En ja hoor; in de mixkom ging het al mega goed. In de bakpan gedaan en hij komt dus inderdaad zo op 1/2 tot 2/3 van de bakpan. YESSSSS Dus minder ei en mix, terwijl ik dus veel meer beslag heb in de bakpan (snappen jullie het nog?).
En hij kwam ook nog eens super uit de oven. Het treurige daaraan is dus dat het aan mijn mixer ligt. Die Kenwood is dus geweldig. Ik race dus nu naar de Makro om mijn eigen kenwood te kopen. Hopen dat ze hem nog hebben, want hij is vandaag voor de laatste dag in de aanbieding.
De tabellen blijf ik dus gewoon lekker volgen.