1

Onderwerp: Custardpoeder door de bc?

Er is me gevraagd om een taart met zwitserseroom vulling, maar daar de taart buiten de koelkast bewaard moet worden heb ik gezegd dat dit niet kan i.v.m. de bederfelijkheid. Mijn aangeboden alternatief was bc van de mix.
Nu dacht ik, om de smaak toch meer richting de zwitserseroom te brengen een schepje custardpoeder (dr.Oetker) door de bc van de mix te roeren. Wat denken jullie, zou dat kunnen en zou het ook lekker zijn?

Het wordt overigens gecombineerd met iets van chocolade. (ben er nog niet helemaal uit wat)

Dat is toch een TAART waard!

2

Re: Custardpoeder door de bc?

Volgens mij kan het wel en dan gelijk met de mix aanroeren zodat daar ook eventuele klontjes uit zijn. In de tabellen lijst staat ook een bc met de mix en gele room poeder, dank dan wel de melk vervangen door water.

Christine.

3

Volgens mij zit in gele roompoeder ook melkpoeder, dus dan weer niet buiten de koelkast.
Ik zou een beetje custard in een beetje bcm proberen, custard die niet gekookt heeft kan melig smaken en anders vanille smaak toevoegen aan de bcm.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

4

Ja klopt, in de gele room poeder van dr Oetker zit melkpoeder, dus dat gaat hem niet worden.
Denk dat ik maar gewoon eens ga proberen met een klein beetje hoe de smaak uit valt.  :think:
Ik laat het weten!

Maar als er nog andere tips of hersenspinsels zijn, hoor ik het graag hoor! :rolleyes:  :Y

5

Nou, ik heb de eerste proef gedaan, maar het geeft nog een beetje raar mondgevoel; inderdaad een beetje melig. Heb nu door de droge ingrediënten wat custardpoeder gedaan en hier kokend water aan toegevoegd. Heb dit doorgeroerd en in de koelkast ongeveer een uur laten staan. Toen boter gemixt, de smurrie erdoor gemixt en nog een paar minuten laten draaien.
Verder wel lekker, maar morgen ga ik het nog op een andere manier proberen.
Wordt vervolgd dus!

6

custard poeder moet koken
custard poeder is niets anders dan zetmeel met vanille smaak
ik zou zeggen die wat vanille door je botercreme

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

7

coconuts schreef:

custard poeder moet koken