1

Onderwerp: aardbeienmousse HELP

Ikben nu bezig om aardbeienmousse te maken voor in de taart op mn dochtertje haar verjaardag. Wilde hem eigenlijk eergister maken en dan invriezen omdat ik vrijdag al veel voorbereidingen heb voor het feestje en dacht zo makkelijk de vulling al klaar te hebben.
De taart wordt zaterdag gegeten en ga hem vrijdag dus al klaar maken.

Nu ik bezig ben met de mousse bedenk ik me opeens dat het morgen al donderdag is en het waarschijnlijk dus weinig zin heeft om hem morgen ochtend als het opgestijft is nog in te vriezen.
Mijn vriezer vriest echt heel hard en alles wat er in gaat komt er als betton uit en heeft echt wel een dag nodig om het te ontdooien.

Wat kan ik nu het beste doen?
Toch invriezen morgen ochtend en het vrijdag ochtend heel vroeg er uit halen om te ontdooien?
Of is dit gewoon geen doen en moet ik toch nieuwe maken vrijdag?

Hoop at iemand me kan helpen!

Heb nu het aardbeien mengsel in de koelkast gezet voor 15 min en heb dus nog niet de slagroom er door gedaan.

2

Re: aardbeienmousse HELP

ik zou het toch invriezen om het langer te kunnen bewaren.

3

:think: dus je hebt aardbeien met gelatine erdoor in je koelkast staan?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Heb inmiddels de slagroom er doorheen gedaan. Heb het in een lange bak in de koelkast gezet waardoor het niet zon hele dikke laag is. Denk dat ik hem morgen ochtend in de vriezer zet en dan vrijdag ochtend er uit. Hoop dat het zo een beetje ontdooit is vrijdag avond.

Is de mousse op deze manier nog wel te eten zaterdag of is hij dan al half vergaan?

5

ik denk dat je je te druk maakt. als je de taart na het gebruiken gewoon koelt kan dat heus wel prima hoor. Is niet zomaar vergaan

6

ik denk dat als hij zaterdag opgaat, dat het prima gaat hoor. dan staat hij 3 dagen, moet kunnen.