1

Onderwerp: Advies van de "professionals"

Ik wil graag wat advies over hoe ik een taart verder kan bekleden.

Het gaat over een communie taart. Hij moet dus sober blijven.

Het word waarschijnlijk een stapeltaart met drie taarten.Ik heb voor bovenop een biddend meisje in het goud(moet hij nog worden)

Wat kan ik hier nog bij doen om hem mooi te bekleden. Vlinders? Kan ik die maken van fondant? Dat ze net zo drogen als die van icing? Maar welke kleur. Ik wil eigenlijk de ondergrond wit houden.

Kortom advies, alsjeblieft.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

2

Re: Advies van de "professionals"

hoi,
ik ben dan wel geen professionel, maar ik denk dat witte vlinders erg mooi staan ook op een witte taart hoor. Je kan ze eventueel ook zacht geel maken (komt een beetje in de richting van het biddende meisje (die erg mooi is geworden overigens).

Ben een beetje aan het denken, maar je kan bijvoorbeeld ook op de onderste taart de rand versieren met enkele gouden kruisjes. Ik weet nog dat ik voor mijn communie een kruisje kreeg als hangertje voor aan mijn ketting. Vind en vond ik toen erg mooi om te krijgen voor je communie.

Hoop dat je er iets aan hebt.
succes en ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

3

Hier zitten vast wel ideetjes voor je tussen: http://www.cakecentral.com/modules.php? … p;pageID=1

Ik zou misschien witte of zachtroze/lila roosjes doen. Vlinders kun je ook maken van fondant. Ik heb toevallig pas een goede how-to gevonden: http://www.how2cakes.com/

Succes!

4

Wauw wat een voorbeelden. Ik kwam een mooie kleuren combi tegen met wit en lila. Dus denk dat het zoiets word.

Die vlinders maken van fondant moet je nog icing spuiten. En ikke en icing pffff

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Voor wanneer is 'ie Jo? Je hebt het wel gezegd laatst... maar je weet... Caatjes geheugen :s...

Misschien een keer een dagje samen icing frobelen (als je wilt) :) (in het campingseizoen voornamelijk op doordeweekse dagen mogelijk)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

whaha mag ik niet op de camping komen dan?

Voor 18 mei Carin. Dus ik heb nog wel even maar ja bereid liever iets goed voor. Vooral voor zoiets.

7

jolanda71 schreef:

Voor 18 mei Carin. Dus ik heb nog wel even maar ja bereid liever iets goed voor. Vooral voor zoiets.

Nou Jolanda, dat zou helemaal zo'n gek idee niet zijn. Wij staan in Hardenberg, ik denk dat dat dichter bij is voor jou dan Oegstgeest.
Alleen... :s... het werkt wat minder makkelijk daar, en het drogen gaat ook minder handig :s

Je mag natuurlijk sowieso op de camping komen leuten (als het dichtbij is)... en dan zorg ik voor een taartje erbij :) :Y

Gelukkig heb je nog even de tijd voor je communietaarten. Als je wat wilt afspreken, mail me gerust even. Wellicht wil Denise dan ook meedoen! Zij wilde ook graag eens icing gaan frobelen (en een muiltje... en...en... :lol:)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8 Laatst bewerkt door mamavannova (26-02-2008 10:58)

Kleine sterretjes of een sober glas-in-lood raampje/patroon in het goud/witop een van de lagen.

9

Carin schreef:
jolanda71 schreef:

Nou Jolanda, dat zou helemaal zo'n gek idee niet zijn. Wij staan in Hardenberg, ik denk dat dat dichter bij is voor jou dan Oegstgeest.
Alleen... :s... het werkt wat minder makkelijk daar, en het drogen gaat ook minder handig :s

Je mag natuurlijk sowieso op de camping komen leuten (als het dichtbij is)... en dan zorg ik voor een taartje erbij :) :Y

Gelukkig heb je nog even de tijd voor je communietaarten. Als je wat wilt afspreken, mail me gerust even. Wellicht wil Denise dan ook meedoen! Zij wilde ook graag eens icing gaan frobelen (en een muiltje... en...en... :lol:)

Mail is onderweg. Of heb je inmiddels al.