1

Onderwerp: Jamin eigen merk marsepein en fondant

Hallo!
Ik zag dat Jamin ook eigen merk marsepein en fondant verkoopt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bij onze Jamin is alle marsepein en fondant nu met 25% korting dus als het goede is, wil ik even inslaan  ;)

2

Re: Jamin eigen merk marsepein en fondant

Ik had vorige keer een kilo marsepein van Jamin omdat al m'n spulletjes opwaren, maar ben er geen fan van. Smaak is wel goed, maar toen was er enkel 1:4 marsepein en ik werk zelf liever met 1:3 (ik gebruik een merk van sligro)....

Vond het vrij stevig, maar heb m'n vent laten helpen met kleuren en toen ging het wel  :P

Sweet as sugar and everything nice

3

volgens mij is het gewoon van funcake maar met hun eigen verpakking

dat werd mij laatst verteld door een eigenaar van de jamin

net als alle andere mixen zoals cupcake mix enzo
gaan ook allemaal in jamin verpakkingen maar is gewoon van funcakes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

spidygirl schreef:

Ik denk dat dit niet klopt. Ik had een tijdje geleden fondant van jamin ook gebruikt.. Fondant van jamin scheurt totaaal niet!! En de  fondant van funcakes weer wel!!
Marsepein heb ik niet geprobeerd, daarover kan ik niks zeggen..
Mix enz zou ik niet kunnen weten. Maar als dit zo is, zou dit toch eigenlijk niet mogen??

Fondant van jamin is wel lekker en ook goed om te bekleden. Je krijgt geen enkel scheurtjes op je taart. EN je hebt mooie strakke taarten. Ik kan helaas niet meer kopen van jamin, omdat ze hier in Amersfoort zijn gesloten! Vind ik wel erg balen!

5

Mij is vorige week verteld dat alles van funcakes er bij de jamin uitgaat, en dat de mixen van bijvoorbeeld biscuitmix beter bevalt dan die van funcakes. Het zal dan niet hetzelfde zijn.
Maarja, het is een verkoper en die zal echt niet vertellen dat het minder is dan het vorige.

De eerste keer dat ik marsepein kocht was van jamin eigen merk, tweede keer van funcakes. Merkte niet heel veel verschil moet ik zeggen. Funcakes was misschien wel iets soepeler, maar ik weet niet of het verschil kwam door dat met jamin echt de eerste keer taart maken was.

De nieuwe Trigger Arrow --> www.triggercars.eu www.facebook.com/triggercars
Mijn mooi verzameling sneeuwbalbolletjes --> www.facebook.com/sneeuwbalbolletjes

6

Bedankt voor de reacties! Ik ga het maar eens proberen! :Y

7

Ik kreeg inderdaad ook te horen van de eigenaar van de Jamin dat zij aan FunCakes gevraagd hebben om voortaan een Jamin-sticker op de FunCakes-dingen te doen.
Dus wat van Jamin in de winkels staat, is gewoon FunCakes. Dus ook alle mixen...

Life is short, eat dessert first

8

Het is wel van Funcake wat Jamin verkopen....Ik heb dat ook keertje gevraagd. En ik vind ze wel lekkerder smaken dan Funcake zelf.

Laaste zak van Funcake was erg chemisch geur en smaakte erg naar vanielle volgens me vriend. En die van Jamin was me vriend dik tevreden erover...Dus die koop ik vaker....Ook fondant. Ik heb geen problemen met scheuren. Dat had ik weer wel bij Funcake en ander merken

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

De Fondant van Jamin vindt ik erg goed werken, maak er ook bloemen mee en kan het zeer dun uitrollen. En wordt ook goed hard zonder dat ik er tylose bij hoeft te doen

10

rabia schreef:
spidygirl schreef:

Ik denk dat dit niet klopt. Ik had een tijdje geleden fondant van jamin ook gebruikt.. Fondant van jamin scheurt totaaal niet!! En de  fondant van funcakes weer wel!!
Mix enz zou ik niet kunnen weten. Maar als dit zo is, zou dit toch eigenlijk niet mogen??

Fondant van jamin is wel lekker en ook goed om te bekleden. Je krijgt geen enkel scheurtjes op je taart. EN je hebt mooie strakke taarten. Ik kan helaas niet meer kopen van jamin, omdat ze hier in Amersfoort zijn gesloten! Vind ik wel erg balen!

Als je meer gebruikt kan je het natuurlijk ook via de website van Jamin bestellen

11

ElsGroeneweg schreef:
rabia schreef:
spidygirl schreef:

Als je meer gebruikt kan je het natuurlijk ook via de website van Jamin bestellen

Ik had er naar gekeken, maar kon niet meer bestellen.
Als het funcakes is in de verpakking van Jamin, dan hoef ik het niet :)
Dit omdat funcakes gauw scheurt en ik geen strakke taarten meer heb :)
Bedankt voor de tip  ;)

12

Funcakes gaat er uit bij Jamin , ze krijgen nu Zeelandia marsepein !!
leuk om te weten toch

Taart groetjes Ellen

De receptuur van het  rolfondant en marsepein van Jamin is sinds kort vernieuwd. Naast dat het AZO kleurstoffenvrij is (in tegenstelling tot andere merken), blijkt uit testen dat het het makkelijker in gebruik is dan andere merken.
Voor alle duidelijkheid: het is dus geen Funcakes. Datzelfde geldt voor de Jamin bakmixen.

Wat voor testen zijn dat dan? Wie heeft het getest, en waar is in die testen naar gekeken?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

15

Jamin_datislekker schreef:

De receptuur van het  rolfondant en marsepein van Jamin is sinds kort vernieuwd. Naast dat het AZO kleurstoffenvrij is (in tegenstelling tot andere merken), blijkt uit testen dat het het makkelijker in gebruik is dan andere merken.
Voor alle duidelijkheid: het is dus geen Funcakes. Datzelfde geldt voor de Jamin bakmixen.

Ben ook wel benieuwd..............aan je email-adres te zien werk je bij Jamin?

16

Jamin_datislekker schreef:

Maar ik neem aan dat oude voorraad in de winkels eerst opgemaakt wordt, toch? Dus je weet eigenlijk nooit zeker of je nu de oude of de nieuwe spullen hebt.

Groetjes,
Ilona.

17

Als het geen Funcakes is...@Jamindatislekker, hoe komt het dan dat diverse fliaalhouders ( ook hier dus) beweren dat het Funcakes is...raar hoor.
Dan wil ik ook best de testen lezen O-)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

18

Ik heb 1 keer 1 kg witte fondant gehaald bij Jamin, omdat mijn bestelling  nog niet binnen was, het is dat het zo duur is, anders zou ik nooit meer iets anders kopen dan de fondant eigen merk Jamin. Heerlijk van smaak ,makkelijk uit te rollen

Veel taart plezier

Jammer dat de Jamin medewerker niet meer reageert....

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

20

De fondant van Jamin is echt geen funcakes, ik werk er toch al een tijdje mee. Je kan het superdun uitrollen en wordt goed hard.

Ik maak er rozen mee zonder tylose en ze blijven echt kei goed

21

lijkt me eigenlijk best sterk, dat funcakes zijn zijn spullen laat verkopen met een andere merknaam erop... ?

22

Ook mij werd verteld door de eigenaar van een jaminwinkel dat het van funcaken was met een sticker erover.. omdat ik ergens anders voor naar het hoofdkantoor van Jaminwinkel belde heb ik het gelijk gevraagd. Desbetreffende manager zei dat dit verhaal niet klopt..
Ik vind het biscuitbeslag van Jami wel veel lekkerder én vluchtige dan van funcakes

23

Ook mij werd verteld door de eigenaar van een jaminwinkel dat het van funcaken was met een sticker erover.. omdat ik ergens anders voor naar het hoofdkantoor van Jaminwinkel belde heb ik het gelijk gevraagd. Desbetreffende manager zei dat dit verhaal niet klopt..
Ik vind het biscuitbeslag van Jami wel veel lekkerder én vluchtige dan van funcakes

24

Kan je de fondant en marsepijn in de jamin winkel kopen?

Jamin verkoopt inderdaad fondant en marsepein, maar die is dus niet van funcakes.
Dus welke fondant en marsepein bedoel je met DE fondant en marsepein?