Onderwerp: Planproblemen stapeltaart...
Hoi iedereen,
ik moet voor zaterdag de 20e een mooie 2lagige stapeltaart maken voor een jochie dat zijn 1e verjaardag viert. Ik loop alleen een beetje vast in de planning.
In principe zou ik de taart vrijdag de 19e kunnen maken, en dan die zaterdag vroeg in de auto zetten (Leiden-->Groningen) om hem te brengen. Dit vind ik opzich zelf een fijne optie omdat ik dan de taart in elkaar gezet en vers aflever, maar het stond eigenlijk niet in de planning om naar Groningen (waar mijn moeder woont) te gaan en kost me dus sowieso benzine.
De 6e vier ik in Groningen zelf mijn verjaardag. Ik maak de 5e dáár mijn eigen verjaardagstaart. Ik zou dan dus ook die voor 't jochie kunnen bakken. We hebben een erg goede vriezer, maar hoe lang kan ik die taart daarin bewaren zonder dat het biscuit, de vullingen en de fondant lelijk/minder lekker worden? En hoe dient hij dan ontdooit te worden?
De "taart in vriezer" optie is voor mij het goedkoopst en het makkelijkst. Maar het staat me tegen dat ik de stapel dan niet zelf op elkaar zet (de stapel volledig invriezen is geen optie doordat onze vriezer laden heeft..). En ik wil natuurlijk een zo mooi en lekker mogelijke taart afleveren.. Bestaan er trouwens dozen voor stapeltaarten?
Wat zouden jullie doen?
Groetjes en alvast bedankt!
Toevoeging: De vulling zal bestaan uit slagroom of zwitserse room (slagroom+banketbakkersroom) en vlaaifruit aardbei..