1

Onderwerp: Wilton kleurstof in botercreme geeft af!

Ik heb 50 cupcakes met botercreme gemaakt voor een kinderfeestje waarvan de ene helft blauw en de andere helft rood. Ik heb de kleurstof van Wilton gebruikt (Icing colors). Nu geeft de moeder aan dat de botercreme afgeeft en ze met blauw of rode tanden, tongen en lippen zitten! Het gaat er redelijk af... Vind dit echt heel erg en vraag me af of jullie hier ook mee te maken hebben gehad. Kan ik beter een andere kleurstof gebruiken???

2

Re: Wilton kleurstof in botercreme geeft af!

Dat is ook met gekleurde fondant en candymelts............ik zou niet weten hoe je dat kan voorkomen.

3

Oké, ik was hier niet van op de hoogte. Het was ook de eerste keer dat ik botercreme gekleurd heb. Dan de volgende keer maar tandenborstels erbij geven... ;)

4

Dat heb je met kleurstof dat geeft af en kinderen vinden dat alleen maar geweldig er zijn altijd mensen die iets te zeiken hebben moet je niks van aan trekken

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

5

Ik heb eens suiker gekleurd (voor koekiemonster CC's) en toen de kids die aten hadden ze ook blauwe monden, ze vonden het geweldig! Denk niet dat je dat kunt voorkomen.

6

idd, hoeveel snoepjes en lollies heb je wel niet die zorgen voor een gekleurde mond...  :rolleyes:
Kinderen vinden het geweldig!  :D  *kleur tanden moet eigenlijk blauw zijn!*  :lol:
Ditzelfde krijg je ook met gekleurde royal icing, gekleurde fondant/marsepein, enz.
Tsja, als ouders daar een probleem mee hebben, moeten ze ongekleurde dingen bestellen!

Dat is toch een TAART waard!

7

Hee, je geeft een feestje of niet, haha! Jammer dat sommige volwassenen dan toch nog alles onder controle willen hebben. Bij kinderfeestjes is het zelf kleuren van de fondant altijd een groot succes en dan lekker zonder handschoenen aan! En ik zeg altijd tegen de ouders: "Het zal er wel af zijn voor ze 16 zijn!"

8 Laatst bewerkt door taartjejansen (24-09-2012 12:40)

Het is maar voedingmiddelkleurstof, na een paar slokken drinken en wat anders eten is het vanzelf weer weg. Van de meeste zuurtjes en kindersnoep met kleurstoffen krijg je ook een gekleurde tong, alleen let niemand daar ooit op. Mijn ervaring is ook dat de kinderen het vaak geweldig vinden zo'n gekleurde mond. Ik neem zelf vaak expres een spiegel mee zodat ze na het eten de verrassing van de gekleurde mond wacht. Met andere kleurstoffen heb je het ook hoor, zelfs met veel natuurlijke kleurstoffen bijv koolstofzwart etc. Kauw maar eens op een tabletje norit, rode bietjes, bramen, safraan, kurkuma etc. heb je ook nog heel lang lol van.

Groetjes Petra