1

Onderwerp: Help...Afsmeren...wat moet ik nu doen....

Hoi hoi,

Ik heb ganache gemaakt om af te smeren...400 gr chocolade en 400 ml slagroom...heb de taart 3 x overgoten...EN TOEN bedacht ik me....ik had alleen hoeven af te smeren..want er moet ook nog !witte!! fondant over....
Wat kan ik nu het beste doen....wordt nog niet echt hard..?

Alle tips zijn welkom!!

Alvast bedankt voor het meedenken...

2

Re: Help...Afsmeren...wat moet ik nu doen....

staat ie inde koeling? Het duurt best ff voordat het hard wordt.

3

:think: eraf schrapen?

Dit is geen afsmeerganache :nooo , dat maak je 1 deel slagroom, 2 delen melk/purechoc (of 1 slagroom, 3 witte choc); denk dat het niet echt hard gaat worden :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

In de koelkast zetten en rustig afwachten tot hij opstijft. Maak ondertussen leuke dingen van witte fondant om je taart mee te decoreren. Is dat een idee?

Tieneke

5

Carien schreef:

:think: eraf schrapen?

Dit is geen afsmeerganache :nooo , dat maak je 1 deel slagroom, 2 delen melk/purechoc (of 1 slagroom, 3 witte choc); denk dat het niet echt hard gaat worden :nooo

Carien, heeft ze niet gewoon giet-ganache gemaakt? En dat gebruikt zoals het moet? Dan wordt dat toch wel hard?

Tieneke

6 Laatst bewerkt door renata2 (21-09-2012 22:57)

nachtje in de koelkast laten staan, dan wordt ie wel hard denk ik.
eventueel koelkast wat kouder zetten.

7

Ik ben erg benieuwd hoe het is afgelopen met je taart? Laat eens weten?

Tieneke

8

dames bedankt voor het meedenken...is een beetje een drama geworden wat uiteindelijk toch nog goed is afgelopen. Een nachtje in de koelkast laten staan, was nog niet hard. Toen ik de fondant erop wilde leggen en een beetje wilde verschuiven trok ik de hele bovenkant mee!!!!!
Toch zo goed en zo kwaad al het ging bekleed en staat nu in de diepvries..nog geen foto voorhanden.

maar allemaal hartelijk dank voor de reactie...iig weer wat geleerd!!