1

Onderwerp: biscuit deeg plat houden....

:o tja hoe moet je het anders noemen....ik ben druk bezig met het bakken van vierkante biscuitdeeg taarten,...maar nu worden ze altijd helemaal bol van boven....is dat te voorkomen??? :s

Ik hoor graag van jullie, groetjes Paulien

2 Laatst bewerkt door Marlieke (18-09-2012 20:14)

Re: biscuit deeg plat houden....

Na het bakken op zijn kop wegleggen, eventueel met een bakplaat erop

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Op welke temperatuur bak je en volgens welk recept?

Meestal als er een bol op komt is de temperatuur te hoog.

Ik bak zelf meestal het basisbiscuit wat hier bojnrecepten staat en dan 15-20 minuten op 140 graden, daarna tot gaar op 160. (in een combimagnetron)

Ik hoop dat je er iets mee kan

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

4

men wat wordt er snel gereageerd!!

Ik bak met biscuitdeeg van funcakes.

En ik neem dan de recepten die staan op de site bij tabellen. Daar staat alleen geen temp bij dus de temp genomen van de zak. En dat was 160 met hetelucht oven....

Dus lager starten is beter?? Dus was een proefbaksel, vrijdag moet het echt gaan lukken!

Groetjes Paulien

5

Ik begin op ongeveer 100 graden voor 10 minuten, dan naar 125/130 graden toe voor 10 minuten, dan 150 graden 10 minuten en dan nog naar de 170 toe voor zolang als nog nodig is. Ik doe het met een heteluchtoven. Afgelopen weekend heb ik ook een stukje van de bovenkant af moeten snijden, maar eenmaal gevuld was de taart toch 10 cm hoog.

Succes ermee!

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

6

ik zorg meestal dat ze hoog genoeg zijn, zodat ik het bolle gedeelte eraf kan snijden.

MamavanThom schreef:

Ik begin op ongeveer 100 graden voor 10 minuten, dan naar 125/130 graden toe voor 10 minuten, dan 150 graden 10 minuten en dan nog naar de 170 toe voor zolang als nog nodig is. Ik doe het met een heteluchtoven. Afgelopen weekend heb ik ook een stukje van de bovenkant af moeten snijden, maar eenmaal gevuld was de taart toch 10 cm hoog.

Succes ermee!

Zulke lage temperaturen heb ik nog nooit iemand over gehoord  :s

Dat zou ik zeker niet aanraden

Ik bak gewoon op 150 of moet160 hete lucht  niet oplopend

I never met a calorie I didn't like....

8

Hier hetelucht 160 (nooit oplopend), heb hier wel eens de tip gelezen om het beslag wat omhoog te spatelen naar de randen en dan in de oven. Of met wat water insprayen en dan in de oven.

Ik denk dat als je de temperatuur lager houdt en langer bakt dat het dan al een stuk beter gaat. Succes!

9

Ik spatel mijn beslag ook naar de randen toe, zeker in de hoeken. Het is wel minder maar helemaal plat wordt de biscuit nooit. Bij mij dan. Bak ook 160 gr constant hetelucht