1

Onderwerp: Kapsel uit tulband halen

hoe krijg ik mijn kapsel uit een tulband vorm??

ik krijg hem er niet uit. zie dat ie aan de zijkanten aan het scheuren is....

iemand de tip?

2

Re: Kapsel uit tulband halen

Heb ik ook gehad, volgens mij moet je hem tijdens het afkoelen al op zijn kop zetten zodat hij loskomt door het condens. Is hij al afgekoeld? Ik heb hem gewoon met vulling weer aan elkaar geplakt, zag je niks van toen het eenmaal een prinses was geworden.

Tieneke

3

heb je min 5 minuten gewacht/laten rusten?
Hmm.. lastig met een gewone taart of cakevorm haal ik er voorzichtig een mesje langs maar dat gaat natuurlijk niet makkelijk met een tulband. Is de tulband van silicone?
Als die niet van sillicone is kan je mischien voorzichtig met een sate prikker langs de randen, geen idee of 't werkt maar proberen kan altijd zou ik zeggen.
Ik hoop dat het lukt of dat je 'm er al misschien uit heb gekregen.
succes!

4

ja hij is van silleconen

hij is nu aan het afkoelen maar meestal gooi ik ze er gelijk eruit en klaar, maar ja nu dus niet. heb al voorzichtig met een mesje geprobeerd maar helaas.

straks nog eens proberen

5

Uhm.. misschien een stomme vraag. Ik heb zelf geen ervaring met een silleconen tulband, maar kan je die niet heel voorzichtig bij de randen omhoog duwen en je 't er zeg maar af rolt?

6

nou het is gelukt!!

ik had geprobeerd de randen omhoog te vouwen maar doordat de vorm best groot was dukte die in... lastig uit te leggen maar ik heb nu gewoon met mijn vingers erin het kapsel van de vorm gehaald

hij is op 1 punt wat gescheurd maar ff goed afsmeren

misschien was afkoelen hierbij toch beter.

7

nou het is gelukt!!

ik had geprobeerd de randen omhoog te vouwen maar doordat de vorm best groot was dukte die in... lastig uit te leggen maar ik heb nu gewoon met mijn vingers erin het kapsel van de vorm gehaald

hij is op 1 punt wat gescheurd maar ff goed afsmeren

misschien was afkoelen hierbij toch beter.

8

Mooi dat het is gelukt :) en belangrijk dat het niet helemaal gescheurd is  :)

Hopen dat het de volgende keer beter gaat ;)
Had je de vorm van te voren goed ingevet? (of hoeft dat niet bij silleconen?)