1

Onderwerp: waar werken jullie het liefste mee?

Gewoon uit nieuwsgierigheid. Waar werken jullie het liefste mee? Marsepein, rolfondant of mmf om de taarten te bekleden?
Kopen jullie de produkten of maken jullie het zelf?

Ik heb zelf nog nie zo heel veel taarten gemaakt, pas 3, maar ik vind de rolfondant van funcakes heel fijn werken. Ook heb ik mmf zelf proberen te maken, voor het boetseren lukt het vrij aardig, maar om een taart te bekleden is heel lastig.

Ben benieuwd naar jullie reacties

Re: waar werken jullie het liefste mee?

ik vind momenteel de fondant van bakels erg prettig werken (en lekker). afgelopen weekend heb ik zeelandia marsepein gekocht, schijnt heel fijn te zijn, die ga ik vrijdag voor het eerst gebruiken. taartje voor mijn oma die donderdag 85 wordt en erg veel van marsepein houdt.

Fondant van Bakels en marsepein van Bouwhuis :-)

4

Satin Ice Fondant & Zeelandia Marsepein! :Y

Miruna's Cakes te Helmond

5

Ik werk het liefst met fondant van Bakels en Satin ice vanille fondant. Satin ice is wel vrij zacht, dus als het warm weer is heb je toch wel enig ervaring nodig om er mee te werken. Ik vind marsepein zo hard om te kneden. Ook mijn boetseersels maak ik altijd met fondant.

Groetjes San

6

funcakes fondant en Zeelandia marsepein

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7 Laatst bewerkt door Babycakes (19-09-2012 07:48)

satinice fondant is het helemaal voor mij! Voor bekleden een mix van zeelandia marsepein en satinice fondant, ongeveer 50/50 of iets meer marsepein (vind ik lekkerder smaken dan fondant).

Satinice is inderdaad bij vochtig weer wel behoorlijk ´nattig´ maar ik vind het juist heerlijk want bloemen maken is dan een eitje, de blaadjes plakken dan lekker aan elkaar (ik gebruik ook echt nooit eetbare lijm).

Gister trouwens toevallig bruine fondant van funcakes gebruikt voor het maken van een tak klimop, werkte best ok (wel met een beetje tylose) en rook lekker naar chocola!

heb inmiddels de zeelandia marsepein gebruikt in 1 woord: geweldig! zeer zeker aan te raden!

9 Laatst bewerkt door @ppeltje (24-09-2012 12:27)

Ik werk het meest met bakels fondant, voor het bekleden wil ik er echter de laatste tijd nog wel eens marsepein doorheen kneden. (=marsefond) Dan scheurt het minder snel. Welk merk dat is weet ik helaas niet  uit mijn hoofd.

Dat is toch een TAART waard!