1

Onderwerp: Help! Mijn chocolade taart voor de cars3d komt niet omhoog

Ik zit met een probleem, ik zou voor mijn neefje een Cars 3d taart maken, mooi chocolade cake beslag gemaakt die nu in de oven staat, normaal komt deze altijd mooi omhoog en nu dus niet. Kan ik dit met een vulling oplossen? En zo ja welke vulling is lekker luchting? En heeft ook een mooi volume?

Wie kan me tips geven hoe ik dit probleem kan oplossen, of kan ik beter een nieuwe taart bakken?

Alvast bedankt!

2

Re: Help! Mijn chocolade taart voor de cars3d komt niet omhoog

met BBR dat is nadat het in de koelkast heeft gestaan wel stevig. En als je er een dikke laag op smeert dan wordt je taart ook meteen een stukje hoger

Als het al in een 3d bakvorm zit dan zou ik denk ik opnieuw beginnen vanwege dat je anders met de vulling het uit de verhouding haalt en dat is dan weer zonde.

Maar als het geen invloed heeft op de verhoudingen dan zou ik het gerust vullen..
Met bbr of botercreme met smaakje erdoor.

bedankt voor jullie snelle reacties. Mijn taart is nu maar 3cm hoog.
Ik ga in eerste instantie proberen om er een kleinere ronde taart uit te snijden en dan met de stukken die over zijn een extra laag erop de zetten en daar vulling tussen. Lukt dat niet dan zit er helaas niets anders op dan een nieuwe taart te bakken.
Ik heb nog niet zo heel veel taarten gemaakt, dus ik hou het maar op een beginnersfoutje.