1

Onderwerp: Franse puzzeltaart, Paris Oui Oui.

Naar een afbeelding van één van mijn dochtertjes favoriete T-shirts. Een red velvet cake gevuld met chocolademousse en frambozenpuree.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TZZX6VXW-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WSRXDQZ7-G.jpg

Eerste puzzeltaart ooit en hoewel de taart dit keer niet zo strak was ben ik heel tevreden over het plaatje zelf. Het was een hele klus om het plaatje over te brengen. Het poppetje was aanvankelijk nog veel strakker maar het liet grotendeels los met overbrengen. Slik, snik.

Heb inmiddels diverse tips gelezen, ga ze uitproberen om te kijken welke werkwijze het best bevalt (bevriezen of van bakpapier "afrollen").

Andere tips en trucs zijn meer dan welkom!

Let them eat cake (Marie Antoinette).
Groetjes, Melissa

2

Re: Franse puzzeltaart, Paris Oui Oui.

je eerste puzzel vind ik zeker gelukt. ik vind puzzelen zoooo eng  :o . boetseren vind ik minder eng tegenwoordig.

3

Wat een schattig plaatje. Ze kijkt zo lief verlegen en dan die beentjes en dat tasje. Ik zie helemaal niet dat je het puzzelen moeilijk vond hoor, ze ziet er prima uit.

Tieneke

4

Tante Tien schreef:

Wat een schattig plaatje. Ze kijkt zo lief verlegen en dan die beentjes en dat tasje. Ik zie helemaal niet dat je het puzzelen moeilijk vond hoor, ze ziet er prima uit.

Tieneke

Dank je wel voor je compliment. Ja, het is echt een schatje. Mijn dochter heeft meer van dit soort dametjes op haar T-shirts, ga ze allemaal maar overtrekken voor dat ze verwassen zijn, haha.

Het puzzelen zelf vond ik niet heel moeilijk, wel erg leuk. Was apetrots op mijn strakke plaatje. Maar toe mocht ie de volgende dag op de eigenlijke taart. En dat was schrikken. Bij optillen lieten bijna alle puzzelstukjes van elkaar los. Dus een tweede rondje puzzelen met een iets minder strak resultaat als gevolg. Vandaar dat tips voor veilig overbrengen meer dan welkom zijn. Die andere dametjes wachten ook op een puzzel en taartmoment  :)

Let them eat cake (Marie Antoinette).
Groetjes, Melissa

5

Tsja, ik puzzel ze meestal op de taart in elkaar en bewaar de stukjes los. Is dat wat? Ik weet eigenlijk ook niet hoe je dit het beste kunt doen. Iemand anders?

Tieneke

6

Bij mij werkt het 10 minuten in de vriezer leggen van het plaatje het beste. Tussen het plastic folie (vershoudfolie), en dan kun je hem er zo op leggen. Door het ontdooien plakt hij goed vast. Maar.... wellicht zijn er nog andere tips!!