1 Laatst bewerkt door Mammavanvijf (17-09-2012 18:39)

Onderwerp: Cake dag oud

Ik bak vrijwel altijd de biscuit een dag van te voren en tot nu toe is iedereen heel tevreden over de smaak. Niet droog of zo. Toch vind ik dat de biscuit dezelfde dag nog veel lekkerder is (soms komt het voor dat ik een "op het laatste moment"taartje mag maken). Dan smelt het gewoon op de tong. Alleen is het doorzagen zo lastig. Ik bewaar de biscuit in een pedaalemmerzak, gewoon op aanrecht... Hoe houd ik de biscuit zo lekker vers... of hoe snijd ik de biscuit makkelijker op de dag zelf (heb de taart zaag van dlt).

edit: van de cake maar een biscuit gemaakt :)

2

Re: Cake dag oud

Een nachtje in de vriezer: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/55/K … nvriezen?/

Maar als je een verse wilt doorsnijden: een electrisch broodmes?

(je hebt het over cake, maar bedoel je niet een biscuit?)

cake, biscuit, kapsel, gebak.. noem het maar. Ik lees overal iets anders. Maar ik bedoel inderdaad biscuit :D

4

Elektrisch broodmes zou ik niet doen. Volgens mij haal je de hele binnenkant open....

Als je na het bakken hem even in de frisser legt en dan snijdt?? Zelf nog niet eerder gedaan.

Heb altijd een voorraad kapsels in de vriezer.

5

Mammavanvijf schreef:

cake, biscuit, kapsel, gebak.. noem het maar. Ik lees overal iets anders. Maar ik bedoel inderdaad biscuit :D

een biscuit is als een cake zonder boter,  :think: da's toch een behoorlijk verschil hoor, qua smaak en qua versheid...
Een cake smaakt nog prima na een paar dagen, een biscuit is dan niet echt jummmm :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

tijdje in de koelkast zetten, heb ik weleens gehoord.

7

Een vers biscuit snijd ik altijd door met een groot koksmes. Geen broodmes maar een groentemes. Wel goed scherp natuurlijk. Dat gaat prima. Heel rustig snijden.
Ik heb professionele koksmessen in huis. Niet omdat ik zo goed kook, maar omdat manlief deze verkocht. :)

8

huh, een biscuit in de koelkast droogt toch juist uit? of heb ik dat mis?

9

gewoon invriezen, koelen wordt t niet beter op.

en wat carien zegt, cake en biscuit zijn best verschillende dingen...

10

Als je de taart vers wilt houden, zou ik hem zo snel mogelijk verwerken.

11

niet in de koelkast, daar droogt een biscuit alleen maar van uit.
in de vriezer doen in een pedaalemmerzak. of dat nou 1 nachtje of een maand is, dat maakt niet zoveel uit.
dan is ie veel vochtiger en dus smeuiger.

12

chantal1980 schreef:

niet in de koelkast, daar droogt een biscuit alleen maar van uit.
in de vriezer doen in een pedaalemmerzak. of dat nou 1 nachtje of een maand is, dat maakt niet zoveel uit.
dan is ie veel vochtiger en dus smeuiger.

Na een maand in de vriezer is hij droger als één nachtje in de vriezer.